۷۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های کشور لایروبی شد

وزیر نیرو گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های مهم و اصلی لایروبی شده و برای لایروبی یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، رضا اردکانیان امروز سه‌شنبه _پنجم آذرماه_ در راستای مدیریت مخازن کشور توسط وزارت نیرو اظهار کرد: به نظر می‌رسد سیلی در کار نیست چراکه از حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب حجم مخازن کشور (سدها) حدود ۲۴میلیارد مترمکعب آن خالی است.

وی با اعلام اینکه با خالی نگه داشتن مخازن سدهای کشور، این مخازن مدیریت و فضا برای دریافت سیلاب‌های احتمالی باز است، افزود: رفع تجاوزها به حریم رودخانه‌ها اقدام مهم دیگری برای مقابله با سیل است که کلید آن در دستان مردم جای گرفته است البته هشدارهای بسیاری نیز در این خصوص داده شده است.

وزیر نیرو نسبت به "برنامه‌ریزی برای تامین منابع آن با کمک سازمان برنامه و بودجه" تاکید کرد و ادامه داد: تاکنون ۷۵۰۰ کیلومتر رودخانه‌های مهم و اصلی لایروبی شده و لایروبی ۱۱۰۰ کیلومتر دیگر را تا پایان سال در برنامه گنجانده‌ایم.

اردکانیان همچنین از هماهنگی ستادهای کنترل بحران استانی برای جلوگیری از سیل با هماهنگی و همکاری سازمان هواشناسی خبر داد.

پس از سیل ویرانگر فروردین ماه سال جاری همچنان نگرانی از وقوع سیل در کشور وجود دارد و به دلیل اینکه زمستان امسال نیز فصل آبی پیش‌بینی شده است بسیاری از کارشناسان نسبت به وقوع مجدد سیل هشدار داده‌اند.

کد خبر 398203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.