فاز نخست باغ ایرانی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز گفت: فاز نخست اولین باغ ایرانی شیراز در بلوار امیرکبیر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، اصغر سروی اظهار کرد: باغ ایرانی یکی از پروژه‌های منحصر به فرد شهرداری منطقه چهار است که مقرر شده در آن باغ ایرانی را با سبکی جدید و تلفیق سنت و مدرنیته ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این باغ به مساحت ۱۰ هکتار در کنار تقاطع مهدیه - امیرکبیر قرار گرفته و در دو بخش محوطه‌سازی و فضاسازی متناسب با هویت ایرانی و ساخت یک کوشک مرکزی (عمارت) در دل این باغ اجرا می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز تصریح کرد: یکی از دلایل ساخت این باغ آن است که فضاهای سبز و ویژه در شیراز یا باغ‌های معروف این شهر قدیمی و مربوط به گذشته است. پارک‌های زیادی ساخته شده، اما هیچکدام به پای باغ ارم و یا دلگشا نمی‌رسد. از این‌رو هدف از اجرای باغ ایرانی بولوار امیرکبیر ساخت یک پروژه ماندگار با تلفیق سنت و مدرنیته بود.

سروی افزود: زمین این باغ دو سال قبل با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری از کمیته امداد امام خمینی (ره) خریداری شد که این رقم امروز چند برابر شده است. در حالی که کمیته امداد تقاضای ساخت یک واحد اقتصادی را در این محل کرده بوده که عایدات زیادی برای شهرداری داشت، اما شهرداری ترجیح داد این باغ را با هزینه‌ای بالا خریداری و در اختیار عموم قرار دهد.

وی گفت: هزینه اولیه ساخت این پروژه شش میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و امید داریم تا سال آینده فاز نخست آن را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز اضافه کرد: هدف دیگر ما از اجرای این پروژه با توجه به فقر منطقه در حوزه فضای سبز عمومی افزایش میزان فضای سبز عمومی بود.

سروی یکی دیگر از پروژه‌های مهم این منطقه را پارک هفت هکتاری کشن عنوان کرد و افزود: این پارک هم اکنون در مراحل نهایی خود قرار دارد و تا پیش از نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: این پروژه علاوه بر آن که برای مردم محله کشن بسیار حائز اهمیت است با توجه به قرار گرفتن در حاشیه بزرگراه امام خمینی (ره) و پل امام حسن (ع) و مسیر ترانزیت بین شهری از ماهیتی فرامنطقه‌ای نیز برخوردار است.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: فضای سبز طبیعی، سکوی چندمنظوره برای برگزاری نماز جماعت، ورزش و اجتماعات، رینگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و سرویس‌های بهداشتی از جمله امکانات این پارک است.

سروی از بهینه‌سازی و بازآفرینی مجدد برخی فضاهای سبز عمومی سطح منطقه چهار شیراز مانند باغ جنت و رفوژ وسط خیابان‌ها به عنوان دیگر پروژه‌های فضای سبز این منطقه نام برد.

وی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات عمرانی سطح منطقه، گفت: پروژه دفع آب‌های سطحی یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های سطح این منطقه است که  مدت‌ها است با قوت پیش می‌رود و با اجرای آن امروز شاهد هستیم در بارندگی‌های اخیر با کمترین میزان آبگرفتگی در منطقه روبه‌رو هستیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در خصوص آسفالت معابر است که با توجه به آغاز نهضت آسفالت و نیاز این منطقه علاوه بر اجرای عملیات آسفالت منطقه در حالت عادی از دو میلیون مترمربع آسفالتی که قرار است در اجرای نهضت آسفالت تا پایان سال در شهر اجرا شود، ۱۰ درصد آن سهم این منطقه خواهد بود.

کد خبر 398172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.