نگاه زنان باید به مسائل تغییر کند

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: اگر نگاه زنان تغییر کند قطعا نگاه دیگر افراد جامعه تغییر می‌کند و باید به اقدامات مردم ارزش داد و امنیت افراد و جوانان فعال در انتخابات تامین شود.

شهلا آکوچکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص افزایش علاقمندی و مشارکت بیشتر افراد جامعه در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: سه موضوع آگاهسازی، اعتمادسازی و رضایتمندی در ایجاد انگیزه برای مشارکت در انتخابات بسیار مهم است و باید بدانیم که افراد جامعه اطلاع چندانی از فعالیت‌های انجام شده نمایندگان ندارند و اینقدر اطلاعات منفی در جامعه زیاد است که اقدامات انجام شده کمتر مورد توجه واقع شده است.

وی با بیان اینکه مردم به طور کامل از فعالیت کاندیداهای دوره قبل آگاه نیستند، افزود: تعداد بسیاری از جوانان در انتخابات دوره‌های قبل فعالیت داشتند و همواره اعتقاد دارم باید این جوانان حفظ می‌شدند و برای این دوره از آنها استفاده می‌شد و برای آنها برنامه‌ریزی می‌شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه زنان به عنوان عضوی از جامعه هستند، تصریح کرد: نباید زنان را چندان از جامعه جدا کرد چرا که مشکلات و نگرانی‌های آنها از جامعه جدا نیست و لازم است در فرآیند انتخابات به موضوع امنیت آنها چه وقتی کاندیدا هستند چه وقتی مشارکت کننده در انتخابات توجه شود.

وی در خصوص لزوم آگاهسازی مردم، گفت: استفاده از پادکست، فضای مجازی و رسانه‌ها می‌تواند در امر اطلاع‌رسانی موثر باشد اما فضای مجازی تا حدودی بیشتر به فضای ضربه زدن به مسائل حقیقی و درست به جامعه وارد شده است.

آکوچکیان با بیان اینکه نیازمند جوانانی هستیم که به این امور وارد شوند، خاطرنشان کرد: در دوره قبل بعد از انتخابات بسیاری از این جوانان دچار مشکل شدند و باید برای امنیت این افراد تدابیر لازم اتخاذ شود و بهتر است با جوانان خوشفکر برخی برنامه‌ها را شروع کرد تا فضای ناامیدانه و سیاهی که در اطراف مردم است را تغییر دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر نگاه زنان تغییر کند قطعا نگاه دیگر افراد جامعه تغییر می‌کند، افزود: باید به اقدامات مردم ارزش داد و امنیت افراد و جوانان فعال در انتخابات تامین شود و ایجاد فضای امنیتی و اعتماد را باید برای فعالان و مردم ایجاد کنیم تا مشارکت افراد افزایش یابد همچنین توجه به رویکردها و برنامه‌های افراد کاندید شده بسیار مهم است که باید در مردم این نگرش ایجاد شود.

کد خبر 398157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.