دولت باید از کنسرت‌های سنتی حمایت می‌کرد

یوسف شریدآوی با بیان این که امسال قانون اختصاص ده درصد فروش بلیت به خزانه دولت به افت فروش دامن زد گفت: کنسرت های پاپ فروش خوبی دارند و اگر این قانون تنها برای آن‌ها بود و دولت از کنسرت های سنتی و ملی حمایت می‌کرد بهتر بود چرا که در حال حاضر بسیاری از مردم سازهای سنتی خود را نمی‌شناسند.

یوسف شریدآوی، نوازنده ساز، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت موسیقی اظهار کرد: برگزاری کنسرت‌ها با افت شدیدی روبرو است چرا که هنر هیچوقت اولویت مردم نبوده و در حال حاضر معاش مهمترین گزینه است.

وی افزود: سالن های کنسرت را با ترفند فروش نیم بهای بلیت و فروختن آن به آشنا و هنرجویان پر می‌کنند چرا که دیگر میل و رغبت برای شرکت در کنسرت ها وجود ندارد.

این نوازنده با بیان اینکه قانون اختصاص ده درصد فروش بلیت به خزانه دولت مسئله دیگری بود که امسال به افت فروش دامن زد، اضافه کرد: کنسرت های پاپ فروش خوبی دارند و اگر این قانون تنها برای آن‌ها بود و دولت از کنسرت های سنتی و ملی حمایت می‌کرد بهتر بود چرا که در حال حاضر بسیاری از مردم سازهای سنتی خود را نمی‌شناسند.

شریدآوی با بیان اینکه برای برگزاری کنسرت نیز دریافت مجوز از ارشاد بسیار دشوار است، گفت: در حال حاضر هیچ راه حلی برای جذب مخاطب وجود ندارد و نوازندگانی که در موسیقی فعالیت دارند با خون جگر کار می‌کنند نام این کار عشق و علاقه نیست دیوانگی است.

این نوازنده خاطر نشان کرد: نوازندگانی که وضعیت مالی مناسبی دارند تفریحی در حال برگزاری کنسرت هستند اما افرادی همانند من که از این راه امرار معاش می کنند با سینه خیز جلو می‌رویم و برای امثال ما نقطه امیدی وجود ندارد.

کد خبر 398156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.