افزایش ۵ برابری کمک شهرداری شهرضا به نهاد کتابخانه‌ها

شهردار شهرضا از افزایش پنج برابری کمک این شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حبیب قاسمی با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی شهرضا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ باب کتابخانه در شهرضا وجود دارد که شش باب از آن‌ها عمومی و چهار باب مشارکتی است و دو باب کتابخانه نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۵۴۵ نسخه کتاب از نویسندگان شهرضایی در گنجینه مفاخر کتابخانه عمومی این شهر، تصریح کرد:  میزان واریزی شهرداری شهرضا از محل سهم نیم درصد بودجه سالانه به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، پنج برابر افزایش یافته است.

شهردار شهرضا با اشاره به اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم ۸۰۰ بار به کتابت و اهمیت علم آموزی و خواندن اشاره شده که نشان‌دهنده توجه معارف و بزرگان اسلام به خواندن و نوشتن است.

قاسمی تاکید کرد: تنها راه رسیدن انسان به قله‌های موفقیت مطالعه و دانش‌آموزی است به همین دلیل ترویج فرهنگ مطالعه سهم زیادی در برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری دارد.

وی یادآور شد: فرهنگ غنی مردم شهرضا و تاریخچه کهن و بزرگان علمی این شهر، زمینه مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتابخوانی را فراهم کرده که باید از آن بهره‌برداری شود.

کد خبر 398153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.