ضرورت اخذ پروانه ساختمانی برای ادارات

شهردار بیرجند گفت: اخذ پروانه ساختمانی برای پروژه‌های عمرانی در شهرها براساس قانون و الزامی است و مسئولان نباید نسبت به صدور پروانه بی‌تفاوت باشند.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به اخذ پروانه ساختمانی پروژه‌های عمرانی کوتاهی می‌کنند، اما وقتی پروژه پلمب شد از راه‌های مختلف به دنبال بازگشایی آن و ادامه عملیات اجرایی هستند.

وی ادامه داد: اگر پروژه‌های عمرانی با هدف خدمت به شهروندان اجرا می‌شود، صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری هم یکی از راه‌های خدمت به شهروندان است.

شهردار بیرجند تصریح کرد: ادارات گمان می‌کنند شهرداری سخت‌گیری می‌کند و اجازه کار عمرانی را به آن‌ها نمی‌دهد و در مورد تمامی ادارات با این مشکل مواجهیم.

جاوید افزود: دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های عمرانی خود را آغاز می‌کنند و تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی می‌رسانند، اما با وجود پیگیری‌های شهرداری از مرحله صفر تا ۱۰۰ احداث پروژه در نهایت مجبور به پلمب می‌شویم.

وی اضافه کرد: اگر مردم بخواهند ۵۰ متر ساختمان بسازند ابتدا باید پروانه ساختمانی بگیرند و سختگیری‌ها تنها برای مردم است در حالیکه دستگاه‌های اجرایی از این موضوع گریزان هستند.

شهردار بیرجند گفت: اخذ پروانه ساختمانی الزام قانون و جزو ضوابط شهرسازی و ایمنی است، چرا که اگر مشکلی ایجاد شود ابتدا به شهرداری رجوع می‌کنند.

جاوید ادامه داد: اگر یک نفر در شهر پیدا شود که بگوید آقای شهردار نیازی به اخذ پروانه ساختمانی برای ادارات نیست من به سراغ هیچ اداره‌ای نمی‌روم.

جاوید گفت: در شروع پروژه‌های عمرانی با ادارات خیلی همراهی می‌کنیم، اما حین اجرای پروژه خبری از اخذ پروانه نیست و به محض پلمب صدای همه درمی‌آید.

وی تاکید کرد: شهرداری طبق قانون عمل می‌کند و تا پیشرفت ۸۵ درصدی هم با ادارات کنار می‌آید، اما نمی‌توانیم نسبت به نگرفتن پروانه ساختمانی کوتاهی کنیم.

کد خبر 398145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.