هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز سه شنبه _پنجم آذرماه_ با میانگین ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای عموم مردم ثبت شده است.

 کیفیت هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز با شاخص لحظه ای ۱۷۲ همچنان در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی به سبب پایداری جو امروز و فردا چهارشنبه وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده ها پدیده غالب مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان خواهد بود.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۶۷، خیابان استانداری روی عدد ۱۵۶، خیابان پروین روی عدد ۱۴۹ و خیابان دانشگاه روی عدد ۱۳۴ گزارش می شود.
 
امروز  کیفیت هوای شاهین شهر با میانگین ۱۶۲ در وضعیت ناسالم برای عموم و در مبارکه با میانگین ۱۲۳ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

هوای کاشان با میانگین ۸۰ در وضعیت قابل قبول "سالم" قرار دارد.

داده های ایستگاههای پایش هوای شهرهای نجف آباد، سجزی، خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد به دلیل اختلال در شبکه اینترنت در ۱۰ روز گذشته در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 398141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.