دیوان عدالت اداری در برابر درآمدزایی شهرها منعطف‌تر باشد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: متاسفانه بسیاری از عوارض محلی پس از آنکه مصوبه شوراهای شهر را می‌گیرند، توسط دیوان عدالت اداری مورد قبول واقع نشده و ابطال می‌شوند.

سیدپیمان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش وضع عوارض محلی در افزایش درآمدهای شهری، اظهار کرد: در شرایطی که مردم و شهرداری‌ها با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند، وضع عوارض محلی توسط شوراهای شهر می‌تواند گره گشای مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق عمومی امری ضروری است، افزود: متاسفانه بسیاری از این عوارض محلی پس از آنکه مصوبه شوراهای شهر را می‌گیرند، توسط دیوان عدالت اداری رد شده و ابطال می‌شوند.

رئیس کمیسون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: اگر عوارض محلی با انعطاف و دقت بیشتری توسط دیوان عدالت اداری بررسی شوند، شهرداری‌ها دیگر مجبور نیستند برای درآمدزایی به سمت تراکم فروشی و اخذ جرائم تغییر کاربری بروند.

وی با تاکید بر اینکه تراکم فروشی‌ها در تعارض با حقوق عمومی شهروندان است، ادامه داد: قوانین اکثرا برای تضمین حقوق اشخاص وضع شده‌اند نه حقوق عمومی؛ همچنین معدود قوانینی که به حقوق عمومی توجه می‌کنند جنبه فرمایشی داشته و در شهرهای مختلف به‌ویژه در اماکن دولتی رعایت نمی‌شوند.

کد خبر 398135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.