تشکر شهردار اصفهان از پیمانکاران و کارگران خدمات شهری

شهردار اصفهان با بیان اینکه پیمانکاران شرکت های خدماتی و کارگران باید گرامی داشته شده و کرامت انسانی آنها حفظ شود، گفت: پرداخت حقوق به کارگران ضرورت اول است و شرکت های پیمانکاری باید تلاش کنند تا در پرداخت حقوق کارگران خللی ایجاد نشود.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در نشست با شرکت های پیمانکار در حوزه معاونت خدمات شهری اظهار کرد: پیمانکاران حوزه خدمات شهری کسانی هستند که در ظاهر شهر، مظاهر قابل رویت، زیبایی و  شور و نشاط که لازمه یک زندگی سالم شهری است، نقش مهمی دارند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر امروز خیابان ها تمیز، فضای سبز، دیوارها و جداره ها زیبا است و به شادابی مردم کمک می کند به این دلیل است که حوزه خدمات شهری به کارهایی می پردازد که به طور مستقیم نیاز مردم بوده و مردم هر صبح تا شب با آنها زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه در تاریخ از اصفهان به زیبایی نام می برند، افزود: مدیریت شهری و پیمانکاران به عنوان حافظان این دستاورد بزرگ باید به گونه ای عمل کنند که این زیبایی همچنان در نگاه جهان بدرخشد و زبانزد عام و خاص باشد.

نوروزی گفت: در جغرافیای این شهر مکان هایی استقرار یافته که دستاورد بشری است، میراث بزرگ انسانی به ما به ارث رسیده و ما امروز هم پاسدار همه آنچه گذشتگان خلق کرده اند، هستیم و هم باید بتوانیم این میراث را به آیندگان منتقل کنیم و این امر در یک محیط امن، فضای سالم، شاد و زیبا، محقق می شود.  

وی تاکید کرد: اگر امروز می گوییم اصفهان مستعد این کارهاست دستاوردی است که از زحمات پیمانکاران و کارگران خدمات شهری حاصل شده است. مدیریت شهری پیمانکاران را شریک آنچه افتخار خود می داند به حساب می آورد، پیمانکاران شرکت های خدماتی و کارگران باید گرامی داشته شده و کرامت انسانی آنها حفظ شود؛ کارفرما باید حقوق پیمانکار را حفظ کند و پیمانکار نیز به تعهدات خود به درستی عمل کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری و پیمانکاران خدمات شهری رسالت عظیم خدمت بر شهروندان را بر دوش دارند، افزود: افزایش کیفیت خدمت رسانی به مردم شدنی نیست مگر با دستان توانمند کسانی که به عنوان پیمانکار این بار سنگین را به دوش می کشند.

وی کفت: انتظار داریم پیمانکاران نیز به گونه ای عمل کنند که یک کارگر نیز از رفتار آنها آزرده نشود، باید به همدیگر اعتماد داشته، همدیگر را باور، ‌ماموریت ها را مشترک دانسته  و رسالت واحد برای یکدیگر قائل شویم که نتیجه همه این موارد حفظ و آبادانی شهر است.

وی تصریح کرد: تکریم همه شهروندان به این معنا است که مدیریت شهری و پیمانکاران به وظایف خود به درستی عمل کنند، تکریم مفهوم وسیعی دارد؛ صورت آن احترام قائل شدن است و سیرت تکریم، عمل به وظیفه در مقابل مردم است.

نوروزی ادامه داد: از پیمانکاران نیز تقاضا دارم حقوق کارگرانی که با تمام وجود کار می کنند تا مدیران به نتایج کارهای آنها افتخار کنند را رعایت کنند، هم شهرداری به هنگام و به روز مطالبات پیمانکاران را بدهد و هم پیمانکاران نیز حقوق کارگران را مقدم بر هر کاری بدانند؛ پرداخت حقوق به کارگران ضرورت اول است و شرکت های پیمانکاری باید آنقدر قوی باشند تا اگر خللی در کار شهرداری به وجود آمد بازهم در پرداخت حقوق کارگران مشکل به وجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه با اتفاقات رخ داده در شهر طی روزهای اخیر خسارت بالغ بر ۳۰۰ میلیاردتومانی به شهرداری وارد شد، تصریح کرد: این اتفاقات ۸ درصد بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیاردی را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد و شهرداری را با چالش مواجه می کند هر چند باید بر این چالش ها غلبه کرده و نباید بگذاریم خللی در خدمت رسانی ایجاد شود.

وی افزود: با وجود اتفاقات رخ داده در شهر طی روزهای اخیر حوزه خدمات شهری و پیمانکاران آن نگذاشتند شهروندان احساس کنند که چرخ خدمت از حرکت ایستاده است، آنها زمانی که شهر دچار آسیب شد بلافاصله تعمیرات و خدمت رسانی را شروع کردند و ادامه دادند تا در صبح تا آنجا که می شود، چهره شهر ترمیم شده باشد. من شاهد این تلاش ها بودم و از همه کارگران و مدیران این حوزه تشکر می کنم.

کد خبر 398114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.