آغاز طرح جمع آوری تابلوهای غیرمجاز در بابل

معاون توسعه منابع و پشتیبانی شهرداری بابل گفت: تابلوهای بدون مجوز از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدقاسم دابوییان اظهار کرد: از موضوعات مهم و قابل توجه در تمام شهرها کنترل و نظارت بر عواملی است که موجبات آلودگی بصری را فراهم کند.

وی اضافه کرد: یکی از انواع آلودگی‌های بصری که در شهر بابل وجود دارد، افزایش انواع تابلوهای تبلیغاتی صنفی است که به صورت فراز و یا نصب بر روی پشت بام ساختمان‌ها با اشکال و ابعاد مختلف است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی شهرداری بابل گفت: طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ و همچنین ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، موضوع ساماندهی، اصلاح و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و معرف کاربری صنوف مختلف که سبب آشفتگی بصری گردیده در دستور کار قرار گرفت.

دابوییان تصریح کرد: مناطق یک و دو شهرداری و گشت سپند شهرداری همه روزه نظارت لازم را خواهند داشت تا از نصب تابلوهای جدید در سطح شهر اکیدا خودداری شود.

وی گفت: هرچند قبل از جمع‌آوری و برش‌کاری اخطاریه صادر می‌شود، اما از آنجا که نصب اینگونه تابلوها به صورت غیر قانونی بوده، شهرداری نیازی به اطلاع‌رسانی نداشته و می‌تواند به وظیفه قانونی خود عمل کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی شهرداری بابل یادآور شد: معمولا بعد از ابلاغ اخطاریه به واحدهای صنفی و بی‌توجهی آن‌ها به ابلاغیه و اخطاریه‌ها، اقدام به برش‌کاری و جمع‌آوری تابلو و میله تابلوهای غیرمجاز خواهد شد که در این صورت هزینه جمع‌آوری تابلوها بر عهده صاحبان تابلو خواهد بود.

کد خبر 398101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.