۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مردی همسر وسواسی‌اش را کشت

افزایش ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی دریافتیِ معلمان،حذف ۲۵میلیون نفر از طرح حمایت معیشتی، بازگشت ملخ صحرایی به جنوب کشور، ۱۰ کشته و زخمی در تصادف جاده چالوس، بستری شدن حمید بقایی در بیمارستان و آغاز بارش برف و باران از چهارشنبه برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی چهارم آذرماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سازمان هواشناسی از تشدید غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی طی دو روز آینده خبر داد و اعلام کرد: بارش برف و باران از روز چهارشنبه در نیمه غربی آغاز می شود.

از روز چهارشنبه با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در مناطقی از غرب و شمالغرب بارش برف و باران پیش بینی شده و روزهای پنجشنبه و جمعه بارش ها در نیمه غربی کشور ادامه خواهد داشت.

افزایش ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی دریافتیِ معلمان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در هیأت وزیران، اعلام کرد که کلیه فرهنگیان با بیش از دو سال سابقه کار در آموزش و پرورش، بر اساس صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌های یک تا پنج قرار می‌گیرند و به تناسب و رتبه‌های پنج‌گانه از مزایایی برخوردار خواهند شد که بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان مربوط به کلیه فرهنگیان با بیش از دو سال سابقه کار در آموزش و پرورش است و بر اساس صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و به تناسب رتبه‌های پنجگانه از مزایایی برخوردار خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره سقف و کف دریافتی فرهنگیان از طرح رتبه‌بندی اظهار کرد: معلمان متناسب با حقوق و رتبه‌های مشخص شده از مزایای مالی برخوردار می‌شوند که از ۲۰۰ تا حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

خطر ناباروری با قرص‌های چاقی و لاغری

یک جراح زنان و زایمان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون تاثیر چاقی و اضافه وزن بر باروری زنان، در عین حال نسبت به مصرف مکمل‌های لاغری و هورمونی هشدار داد و گفت: این مکمل‌ها حاوی ترکیب‌های «استروئیدی» است که می‌توانند به ناباروری افراد منجر شود؛ به همین دلیل مصرف این نوع داروها برای کاهش و افزایش وزن، بدون نظر متخصص مربوطه اشتباه است.

وی با بیان اینکه اگر با وجود روند یاد شده بارداری اتفاق افتد، ‌عوارض زیادی در دوران بارداری برای مادر و جنین به همراه خواهد داشت، یادآور شد: سقط جنین، زایمان زودرس، مسمومیت حاملگی، افزایش فشار خون و... همگی از عوارضی است که در دوره بارداری در شرایطی که شاخص توده بدنی بالا باشد، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به عوارض داروهای مکمل و هورمون‌هایی که در برخی باشگاه‌های ورزشی برای لاغری یا چاقی به افراد توصیه می‌شود، گفت: این مکمل‌ها حاوی ترکیب‌های «استروئیدی» است که می‌توانند به ناباروری افراد منجر شود؛ به همین دلیل مصرف این نوع داروها برای کاهش و افزایش وزن بدون نظر متخصص مربوطه اشتباه است.

۲۸ هزار و ۹۰۴ مورد شکایت در یک هفته برای جلوگیری از افزایش قیمت ها

سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری گفت: طی یک هفته اخیر که از شروع نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت ها به بهانه افزایش قیمت بنزین می گذرد، ۲۸ هزار و ۹۰۴ مورد شکایت و گزارش تخلف در سامانه ۱۳۵ تعزیرات ثبت شده که این آمار در مقایسه با سال قبل، ۴۸۳ درصد رشد نشان داده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: عمده گزارشات ارجاعی به سازمان تعزیرات مربوط به نانوایی ها، سوپرمارکت ها، قیمت مرغ، تخم‌مرغ و گاز مایع بوده است. ظرف یک هفته هزار و ۳۶۴ اکیپ گشت و ۶ هزار مورد بازرسی و هزار پرونده تشکیل شده است. همچنین گشت سازمان از ۲۵۰ تا ۵۰۰ مورد افزایش پیدا کرده است و روزانه ۱۵۰۰ نفر از همکاران ما در تعزیرات در گشت‌ها حضور میدانی دارند.

بازگشت ملخ صحرایی به دو استان جنوبی کشور

سید محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از بازگشت مجدد ملخ های صحرایی به دو استان جنوبی کشور همچون سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد و گفت: در ۱۰ روز اخیر سطح مبارزه با این آفت به یک هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون با شدت ریزش ملخ صحرایی مواجه نیستیم و نگرانی در این خصوص نداریم تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، در صورت ادامه این روند به نظر می‌رسد امسال سطح ریزش‌ ملخ صحرایی بیش از سال گذشته باشد که نیازمند اعتبار است.

۳ هزارو ۴۲۰ بسته حمایتی به مناطق زلزله زده آذربایجان ارسال شد

امیرحسین رستمی مدیرعامل ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور گفت:‌ ستاد با حمایت و مساعدت بنیادها و سازمان‌های خیریه سراسر کشور اقدام به تهیه ۳ هزار و ۴۲۰  بسته حمایتی به منظور کمک به هموطنان زلزله زده آذربایجان شرقی کرد.

وی اظهار کرد:‌ مایحتاج و ارزاق برای آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر در آذربایجان شرقی شامل برنج،  روغن، ماکارونی، حبوبات و نان در بسته بندی های مناسب تهیه شده و به عنوان سبد ارزاق برای هموطنان آسیب دیده از زلزله در روستاهای میانه، ‌ ترکمانچای و سراب در استان آذربایجان شرقی ارسال می شود.

۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم  فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد

او افزود: خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

 ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال کمک به زلزله زدگان

مدیرعامل ستاد توانمند سازی محرومین کشور تصریح کرد :‌ بسته های ارزاق به بیش از ۳ هزار و ۴۲۰ خانوار اهدا خواهد شد و همچنین در ادامه بسته های فرهنگی و دارویی نیز به این مناطق ارسال می شود و همیاران و همکاران ستاد در مناطق آسیب دیده  اقدام به توزیع اقلام می کنند.

رستمی گفت :‌ قیمت هر بسته ارزاق عمومی در حدود ۷۰ هزار تومان ارزیابی شده و مجموعا ارزش ریالی این کمک ها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال می باشد.

۳ نفر از عوامل اغتشاشات اخیر در کرمانشاه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۳ تن از عوامل اغتشاشات اخیر شهر کرمانشاه با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی خبر داد.

سردار جاویدان افزود: این افراد علاوه بر وارد آوردن خسارت به اماکن دولتی نظیر بانک ها، به سمت گشت کلانتری ۲۱ نیایش و ماموران آن نیز تیراندازی کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اعتراف مجرمان دستگیر شده به جرایم خود، از معرفی آنها به دستگاه قضائی و صدور احکام لازم خبر داد.

۱۰ کشته و زخمی در تصادف جاده چالوس

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: تصادف رانندگی در محور کرج – چالوس سه کشته و هفت مجروح بر جای گذاشت.

مهرداد بابایی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز اظهار کرد: بامداد امروز دوشنبه چهارم آذر، چهار دستگاه خودروی سواری تیبا، سمند، پراید و پژو در محدوده آدران با هم برخورد کردند که به محض اطلاع رسانی دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آموبولانس به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: به علت شدت جراحات وارده سه نفر از مصدومان این حادثه کشته (دو مرد و یک زن) و هفت نفر هم مجروح شدند.

این مسئول افزود: مصدومان حادثه که دو مرد و پنج زن بودند ضمن انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی توسط اتوبوس آمبولانس اورژانس البرز به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدند

بستری شدن حمید بقایی در بیمارستان

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق از روز گذشته (یکشنبه سوم آذرماه) به طور اورژانسی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق از روز گذشته (یکشنبه سوم آذرماه) به طور اورژانسی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.

در پی تشدید عوارض جسمی و روحی ناشی از سکته مغزی که در زندان برای بقایی حادث شده بود، با تاکید پزشکان متخصص، وی برای چندمین بار جهت انجام معالجات در بیمارستان بستری شده است.

معدوم‌سازی یک تن چیپس آلوده در ابهر

زنجان رئیس اداره استاندارد ابهر گفت: در طی بازرسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره استاندارد این شهرستان، حدود یک تن چیپس آلوده کشف و معدوم شد.

وی اظهار کرد: بر اساس دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابهر، این محموله کشف شده معدوم و اخطارهای لازم پیرامون رعایت استانداردهای مربوطه در تولید محصول چیپس و نیز هشدارهای لازم در خصوص تکرار تخلف که منجر به تعطیلی واحد خواهد شد، به مدیریت واحد تولیدی آریا راد ابهر ارائه و ابلاغ شد.

حذف ۲۵میلیون نفر از طرح حمایت معیشتی

فارس نوشت: حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی در خصوص وضعیت جاماندگان از دریافت بسته حمایت معیشتی دولت، گفت: اطلاعاتی که مبنای آزمون وسع ما برای شناسایی مشمولین بوده است، مربوط به خانواده‌هایی است که یارانه‌بگیر هستند. این خانواده‌ها حدود ۷۶ میلیون نفر از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بنابراین حدود ۷۶ میلیون ایرانی مبنای تصمیم ما در خصوص دریافت طرح حمایت معیشتی بوده‌اند که ممکن است به دلیل تغییرات ساختار خانواده همچون موالید جدید، یا انصراف‌ از دریافت یارانه از دریافت بسته‌های معیشتی جا مانده باشند.

میرزایی گفت: به جهت عدم سردرگمی مردم، بلافاصله پس از آخرین مرحله واریزی بسته‌های حمایت معیشتی که جمعاً ۶۰ میلیون نفر را دربرگرفت، این مکانیزم فعال شده است و افراد می‌توانند درخواست خودشان را ثبت کنند.

وی در خصوص اختلاف حدود ۱۶ میلیون نفری میان یارانه‌بگیران و مشمولان دریافت بسته حمایت معیشتی که تا شب گذشته بسته خود را دریافت کرده‌اند نیز توضیح داد: کسانی که یارانه‌بگیر بودند و در لیست سه دهک بالای درآمدی قرار نداشتند، در لیست مشمولان طرح حمایت معیشتی قرار گرفته‌اند که حدود ۶۰ میلیون نفر برآورد شده‌اند.

میرزایی افزود: بنابراین ۲۵ میلیون نفر از ایرانیان مشمول طرح حمایت معیشتی نمی‌شوند.

مردی همسر وسواسی اش را کشت

مردی دی سال گذشته در تماس با مأموران پلیس مدعی شد خواهرش گم شده و او به این موضوع بسیار مشکوک است.

مرد گفت: چندماهی است سعی می‌کنیم با خواهرم تماس بگیریم، اما موفق نمی‌شویم. او تلفنش را جواب نمی‌دهد. وقتی با شوهرخواهرم تماس گرفتم، او گفت به سفر ترکیه رفته‌اند و قرار است چندماهی آنجا باشند. خواهرم هرگز بدون اینکه به پدر و مادرم بگوید کجا می‌رود به سفر نمی‌رفت. خیلی سعی کردم شوهرخواهرم را راضی کنم تا گوشی را به خواهرم بدهد تا خودم با او صحبت کنم، اما قبول نکرد. ما مدتی است از خواهرم خبر نداریم و حتی شوهرخواهرم اجازه نمی‌دهد ما با فرزند خواهرم صحبت کنیم و به نظر من این موضوع مشکوک است.

وقتی پلیس تحقیقات خود را دراین‌باره آغاز کرد، متوجه شد فرزانه، زن مفقودشده، اصلا از کشور خارج نشده‌ است. بیژن، شوهر فرزانه، به دادسرا احضار شد. او ادعا کرد خبر ندارد همسرش کجاست و چون با خانواده همسرش اختلاف داشته، درباره گم‌شدن فرزانه حرفی به آنها نزده ‌است.

این مرد بعد از مدت‌ها مقاومت بالاخره لب به اعتراف گشود و گفت: من فرزانه را دوست داشتم و با هم زندگی خوبی داشتیم، اما چندسالی بود که همسرم به وسواس مبتلا شده‌ بود. او مدام همه‌چیز را می‌شست و تمیز می‌کرد. فکر می‌کرد همه‌چیز و همه‌جا کثیف است. این کارهایش خیلی آزاردهنده شده ‌بود. سعی کردم او را نزد دکتر ببرم و درمانش کنم، اما قبول نمی‌کرد، می‌گفت شما نامرتب و کثیف هستید. کارهایش حتی دخترمان را هم اذیت می‌کرد. او مدام بچه را می‌شست. ما مدت‌ها بود به‌خاطر وسواس همسرم دیگر با هم رابطه‌ای نداشتیم.

متهم ادامه داد: فرزانه روز حادثه دوباره کارهایش را شروع کرد. سر این مسئله با هم جروبحث کردیم. هربار عصبانی می‌شد، خودش را می‌زد. وقتی شروع کرد به کتک‌زدن خودش، دستش را روی گلویش گذاشت و من هم که حسابی عصبانی شده‌ بودم، دستم را روی گلوی او گذاشتم و فشار دادم، بیهوش روی صندلی افتاد. ترسیدم. بلافاصله او را بلند کردم و به سمت درمانگاه بردم. در راه متوجه شدم فوت شده است. چاره‌ای به‌جز ازبین‌بردن جسد نداشتم. جنازه را به سمت جاده چالوس بردم و در یک دره رها کردم.

وقتی مأموران به منطقه‌ای که متهم گفته بود رفتند جسدی پیدا نکردند، اما چند تار مو روی تخته سنگ پیدا کردند. با انجام آزمایشات دی‌ان‌ای از مادر فرزانه مشخص شد که تارهای مو متعلق به فرزانه است. متهم درباره اینکه چرا از جسد همسرش اثری در محل نبود، گفت: من اصلا نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده ‌است. جسد را روی تخته‌سنگی رها کردم و برگشتم و اصلا نمی‌دانم جسد کجاست.

این مرد در آخرین دفاعیاتش در مرحله دادسرا یک‌بار دیگر اتهام قتل را قبول کرد و گفت: من قصدی برای کشتن همسرم نداشتم، فقط از سر عصبانیت او را زدم.

این در حالی است که والدین فرزانه برای دامادشان درخواست قصاص کرده‌اند و پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.  

کد خبر 398093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.