از ۸ سال پیش، کتاب وارد کتابخانه‌های تهران نشده است

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه هشت سال است که در کتابخانه‌های شهر کتاب وارد نشده و این مایه تاسف و خجالت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در جلسه کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد کتابخانه های شهر اظهار کرد: ۱۱۰ کتابخانه در تهران وجود دارد که برای احداث و نگهداری آن هزینه‌های زیادی شده و شهروندان نیز از آن استقبال می‌کنند اما متاسفانه هشت سال است که در این کتابخانه‌ها کتاب وارد نشده و این مایه تاسف و خجالت است.

وی با بیان اینکه هر شهروند تهرانی در سال ۳۰۰ ساعت خود را در ترافیک از دست می‌دهد، افزود: در چنین شرایطی اگر بتوانیم ۱۰ درصد جامعه کتابخوان را افزایش دهیم سهم قابل ملاحظه‌ای از ساعت تلف شده شهروندان کاهش پیدا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ۱۰ درصد جامعه ما بالای ۶۰ سال است و این روند تا سال ۱۴۰۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند بنابراین توسعه ظرفیت کتاب‌های صوتی و اینترنتی برای سالمندانی که در گذشته کتابخوان بوده‌اند اما در پیری نیستند بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سال آینده هدف گذاری ما می تواند توسعه نشر کتاب‌های صوتی باشد، ادامه داد: در گذشته کتاب صوتی فقط برای نابینایان بود و آن هم برای ۵۰ هزار نفر بود اما امروز می‌توانیم با هدف قرار دادن قشر کهنسال و نیز نسل دوم و سوم خارج از ایران که جامعه بسیار بزرگی هستند کتاب‌های اینترنتی و صوتی را نشر دهیم.

کد خبر 398089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.