ابلاغ طرح مصوب محله جوزدان و علی قلی آقا به منطقه یک

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: طرح مصوب «محله جوزدان» و محله گردشگری «علی قلی آقا» در دستور کار قرار گرفته و طرح مصوب آن به منطقه یک شهرداری اصفهان ابلاغ شده است.

سیداحمدحسینی‌نیا در حاشیه دیدار مردمی شهردار اصفهان در منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این منطقه جزء مناطقی است که ضمن واقع شدن در مرکز شهر از مناطق بومی به شمار می رود که شهروندانی شایسته در آن سکونت دارند.

وی با بیان اینکه منطقه یک جزء مناطقی است که سهم بیشتری از بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با شرایط و تسهیلاتی که دولت و شهرداری‌ها لحاظ می‌کنند، هرچه زودتر شاهد بازسازی و نوسازی محلات فرسوده این منطقه باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از رونق ساخت و ساز در منطقه یک تصریح کرد: این منطقه از نظر متراژ و تعداد پروانه ساختمانی با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است به طوری که رشد ۳۹ درصدی تعداد پروانه‌های صادر شده در هفت ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و رشد ۱۳۹ درصدی از نظر متراژ پروانه‌های ساختمانی داشتیم.

وی تاکید کرد: اعتقاد بر این است که باتوجه به حضور شهروندان شایسته ای که در ۱۱ محله منطقه یک حضور دارند، بتوانیم نوسازی بافت‌های فرسوده و خدمات عمومی مورد نیاز این بافت را پیگیری کنیم.

حسینی‌نیا با بیان اینکه در حوزه معاونت شهرسازی دو محور در دستور کار قرار گرفته و طرح آن تهیه شده است، گفت: طرح مصوب «محله جوزدان» و محله گردشگری «علی قلی آقا» به منطقه یک ابلاغ شده و با توجه به اینکه در آغاز فصل بودجه‌ریزی سال ۹۹ قرار داریم، در صدد هستیم این دو محور را در بودجه منطقه یک برای سال ۹۹ لحاظ کنیم و از منظر ارتقاء کیفی و زیست‌پذیری شهری نیز این دو پروژه را به عنوان پروژه‌های شاخص داشته باشیم.

وی با اشاره به پیرایش شهری محور کاشانی، تصریح کرد: با به کارگیری مشاور، طرح پیرایش شهری محور کاشانی آماده شده و مباحث مربوط به انعقاد قرارداد اجرای آن را دنبال می‌کنیم تا اوایل سال آینده از این محور بهره‌برداری شود.

کد خبر 398088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.