آغاز طرح «ایستگاه شهروند» با ۸۰۰ دانش آموز

مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد از آغاز هشتمین مرحله طرح ایستگاه شهروند با حضور ۸۰۰ نفر از کودکان و دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش ایمنا، وحید مبین‌مقدم اظهار کرد: در طرح «ایستگاه شهروند» آموزش به صورت حضوری و چهره به چهره برای مدارس و مهد کودک‌ هایی که در مجاورت ایستگاه‌های خط یک و دو قطار شهری هستند، ارائه می ‌شود.

وی افزود: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود با هدف فرهنگ سازی استفاده صحیح از مترو اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح ایستگاه شهروند کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در این طرح که از سال ۹۶ آغاز شده است انتقال مفاهیم آموزشی در شش محور؛ آشنایی با نحوه استفاده صحیح از آسانسور و پله برقی، ایمنی ورود به ایستگاه های مترو، گیت ورودی و قوانین آن، ایمنی و رفتار صحیح بر روی سکوی مسافری، رفتار داخل واگن و آشنایی با مباحث عمومی زلزله و آتش سوزی برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در هفت دوره برگزاری این طرح تاکنون ۸۰۰۰ دانش آموز مشهدی به صورت رایگان آموزش دیده اند، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزش مسافران آینده قطارشهری، جلوگیری از خطرات در قطارشهری برای کودکان و تشویق شدن کودکان به استفاده از مترو به همراه خانواده بخشی از دستاوردهای این برنامه محسوب می‌شود.

مبین مقدم گفت: هشتمین دوره "ایستگاه شهروند " از امروز دوشنبه چهارم آذرماه به مدت ۱۰ روز در ایستگاه فرودگاه بین ‌المللی شهید هاشمی‌نژاد آغاز می شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته ۸۰۰۰ نفر از کودکان و دانش ‌آموزان طی هفت مرحله آموزش دیدند که در مرحله هشتم پیش‌بینی می ‌شود ۸۰۰ نفر دیگر نیز آموزش ببینند.

مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد عنوان کرد: در این دوره آموزشی دو ساعته بسته‌های آموزشی از مجموعه تولیدات این شرکت در حوزه فرهنگ شهروندی به این دانش آموزان ارائه می ‌شود.

کد خبر 398083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.