بهره‌برداری از پارکینگ زیرسطحی خیابان اردیبهشت تا اوایل سال آینده

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: اوایل سال آینده پارکینگ زیرسطحی خیابان اردیبهشت حدفاصل خیابان‌های طالقانی تا میرداماد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دیدار با معتمدان منطقه یک بیشترین دغدغه‌های مطرح شده مربوط به کمبود پارکینگ در نقاط مختلف محدوده‌های تجاری، بیمارستان‌ها و در حاشیه رودخانه بود.

وی با اشاره به گلوگله‌های موجود در بافت قدیمی منطقه یک، افزود: باتوجه به بافت این منطقه، معتمدان آن انتظار دارند که خیابان‌هایی که در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده، اجرایی شود که یکی از این خیابان‌ها، ادامه خیابان اردیبهشت حد فاصل خیابان طالقانی تا میرداماد است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: ابتدای خیابان اردیبهشت پروژه پارکینگ زیرسطحی و ادامه خیابان اردیبهشت تعریف شده، اما به دلیل وجود برخی مشکلات روند آزادسازی آن طولانی شده است.

وی اظهار کرد: با دستور شهردار اصفهان و تلاش مدیر منطقه یک، بیشتر آزادسازی‌های خیابان اردیبهشت از جمله محل احداث پارکینگ اخیراً انجام شد و معاونت عمران نیز قرارداد خود را با پیمانکار قبلی به دلیل تاخیر در آزادسازی‌ها خاتمه داد و مقرر شد ادامه خیابان‌سازی و احداث بخش باقی مانده پارکینگ توسط سازمان عمران انجام بدهند.

مظفر گفت: شهرداری اصفهان تاسیسات پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت را به مناقصه گذاشته و تلاش می‌کند تا آخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده پارکینگ اردیبهشت را مورد بهره‌برداری قرار دهد، همچنین تلاش می‌کنیم امسال ادامه خیابان اردیبهشت به مرحله‌ای برسد که شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به پروژه ادامه خیابان زاهد حدفاصل مسجد سید و خیابان فروغی، تصریح کرد: این پروژه در برنامه های منطقه یک قراردارد و در بودجه امسال اعتبارات مورد نیاز برای آزادسازی در نظر گرفته شده و سال آینده نیز ادامه آزادسازی و احداث خیابان محقق خواهد شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: برای خیابان جوزدان باید معاونت شهرسازی یک خط بدنه مناسب برای آن تهیه کند تا اگر قرار است به عنوان یک خیابان‌سازی مطرح شود و پس از تامین اعتبار در اولویت اجرایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه یک، منطقه خاصی است که پتانسیل‌های درآمدی محدودی دارد، افزود: این منطقه زمین رزرو ندارد، زمین های آن شکل گرفته و بافت آن فرسوده است، از این رو شهرداری در بافت فرسوده اگر پروانه‌ای صادر می‌کند، باید رایگان باشد یا یک مبلغ ناچیزی دریافت کند، از این رو انجام کار بسیار سختی است و باید مقداری در روش‌های شهرسازی و موارد قانونی تمهیدات ویژه در نظر گرفته شود.

مظفر تاکید کرد: شهروندان باید مدیریت شهری را همراهی کنند تا نسبت به اصلاح بافت فرسوده اقدامات جدی صورت گیرد.

کد خبر 398080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.