احداث ایستگاه آتش نشانی در خیابان چهارباغ پایین

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به زودی با مشارکت مناطق یک و سه ایستگاه آتش نشانی در چهارباغ پایین کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال بودجه خدمات شهری منطقه یک حدود ۲۶ میلیارد تومان است که بیشتر آن صرف نگهداری فضای سبز و درختان منطقه، رفت و روب و جمع آوری زباله و نگهداری تأسیسات الکتریکی و مکانیکی موجود در فضاهای پارک‌ها و عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه آبرسانی و ایجاد مخازن مورد نیاز و ایجاد کلکتور در جهت تأمین منابع آبی در منطقه یک از اولویت‌های معاونت خدمات شهری است، افزود: به مسئولان مربوطه در این منطقه تاکید شده تا کلکتور در جهت تأمین منابع آبی ایجاد و تا پایان سال به نتیجه برسانند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز موجود در سطح منطقه یک نسبت به مناطق یک شهر بسیار کم است، گفت: تنها حدود یک درصد فضای سبز کل شهر در این منطقه وجود دارد که این میزان فضای سبز متناسب با جمعیت ۸۰ هزار نفری منطقه یک نیست.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری منطقه یک باید فضای سبزی متناسب با سهم شهروندان این منطقه و متناسب با سرانه کل جمعیت شهر تأمین شود.

امیری با اشاره به تعداد پارک‌های موجود در منطقه یک، گفت: در این منطقه تعداد ۲۳ پارک وجود دارد و حدود یک هزار و ۸۰۰ متر طول مادی‌هایی است که در این منطقه واقع شده که یکی از منابع خوب برای آبیاری درختان و همچنین ایجاد طراوت و نشاط در این منطقه به شمار می‌رود.

وی گفت: در منطقه یک مادی‌های زیادی همچون مادی فدن، فرشادی، نیاصرم، حاجی و... می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در منابع آب زیرزمینی، نگهداری و ایجاد نشاط و پویایی فضای سبز در منطقه داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: خوشبختانه منطقه یک از نظر مبلمان شهری، مبلمان نسبتاً خوبی دارد به طوری که بیش از یک هزار و ۱۰۰ نوع مبلمان شهری شامل سطل‌های زباله، نیمکت، تابلوها و علائم گوناگون در سطح منطقه نصب شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱ درصد آبیاری منطقه یک به صورت آبیاری تحت فشار انجام می‌شود، گفت: این میزان نسبت به مناطق دیگر درصد کمتری مشمول شده و باید در این منطقه تلاش شود این درصد ارتقاء یافته و به حدود ۵۰ درصدی که در سطح کل شهر است، برسد.

امیری تصریح کرد: مساحت رفت و روب معابر منطقه یک حدود چهار درصد مساحت رفت و روب کل شهر است که به صورت ۲۴ ساعته توسط همکاران و پاکبانان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد شیرهای هیدرانت نصب شده در سطح منطقه یک، ۱۵۰ عدد است، افزود: در این منطقه هفت ایستگاه پسماند قرار دارد که رتبه نخست تعداد ایستگاه پسماند در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در چهارباغ خبرداد و گفت: به زودی با مشارکت مناطق یک و سه ایستگاه آتش نشانی در چهارباغ پایین کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت گاراژها، تعمیرگاه‌ها همچنین خواربار و خشکبار فروشان مشکلات زیادی در عبور و مرور مردم ایجاد کرده است که در راستای ساماندهی آنها سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان برنامه‌های خوبی در نظر دارد، گفت: یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده انتقال خشکبار فروشان به میدان مرکزی میوه و تره بار است برای انتقال صنوف خدمات خودرویی نیز اقدمات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم به موقع و براساس برنامه تنظیم شده به نتیجه برسیم.

کد خبر 398055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.