شهر دوستدار کتاب، دروازه توسعه پایدار

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان شهر دوستدار کتاب را دروازه توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: کتابداران سفیران دانش و مطالعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا برکت در آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه های منطقه شش، افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در محلات را در گرو ایجاد روش های نوین ارائه خدمات و جذب جوانان و مشتاقان مطالعه به سمت کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه دانست.

وی کتابداران را سفیران دانش و مطالعه عنوان کرد و گفت: برای افزایش سرانه کتابخوانی و علاقه‌مندان به مطالعه کتاب باید روش‌های نوین و مبتنی بر فن‌آوری‌های روز دنیا را در دستور کار قرار داد و در این رهگذر تمامی دستگاه‌ها باید به میدان آمده و از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی خود برای توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند تا بتوانیم به سمت یک شهر دوستدار کتاب برویم.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان به روزرسانی سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌ها را یکی از راه های جذب دوستداران مطالعه به سوی این اماکن دانست و گفت: همانگونه که معماری و طراحی خانه‌ها امروزه متحول و مدرن شده است و شاهد تغییر ذائقه شهروندان در سبک زندگی آن ها هستیم، باید خدمات خود را در مدیریت شهری به روز، مدرن و در راستای خوشایند شهروندان ارائه کنیم تا با استقبال جامعه مخاطب مواجه شود و علاوه بر تأثیرگذاری لازم، هزینه‌های انجام شده در این حوزه توجیه اقتصادی و بهره‌وری لازم را داشته باشد.

وی شهر دوستدار کتاب را شهری دانش محور و پویا دانست و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار باید بنیه علمی شهر که شامل مدیریت شهری و شهروندان است تقویت شود.

برکت تاکید کرد: در صدد هستیم تا با استفاده از تکنولوژی، تولید محتوا، تولید و انتشار کتاب‌های گویا، برگزاری تورهای فرهنگی گردشگری کتابخوانی یک روزه برای دانش آموزان مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و بازدید از سالن های مطالعه و کتابخانه های سطح منطقه، شهری دوستدار کتاب داشته باشیم و امیدواریم شاهد باشیم کتاب در سبد فرهنگی خانوارهای اصفهانی همواره در اولویت باشد.    

کد خبر 398043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.