Waze ابزاری برای اغتشاشگران و هدایت آنها بود

دبیر کمیته فیلترینگ کشور گفت: ما در چند ماه گذشته شاهد ایجاد تلاطم در بازار ارز، دلار، خودرو و مسکن بودیم که توسط نرم افزار های خارجی به وجود آمده بود و عمده این گروه‌ها و حتی مدیران آنها نیز در خارج از کشور هدایت می شدند و آنها صدمه زیادی به بنیان‌های اقتصادی، مدیریتی، اخلاقی کشور وارد آوردند.

جواد جاوید نیادر گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اغتشاشات اخیر  وعوامل تحریک کننده اظهار کرد: شناسایی و دستگیری گروه‌های سازمان یافته و افراد اوباش از طریق نهادهای امنیتی و انتظامی در دست انجام است.

وی گفت: باید با شبکه‌های سازمان یافته برخورد شود تا دیگر جرات نکنند به اموال عمومی و امنیت مردم خدشه وارد کنند.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور افزود: با افراد متخلف و قانون شکن برخورد شدیدی توسط مقامات قضایی صورت خواهد گرفت .

اجرایی نشدن رمز پویا مشکل آفرین است

وی همچنین در بحث کلاهبرداری اینترنتی نیز گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور عدم احراز هویت و موضوع مشکلات رمز پویا است که از تیر ماه امسال تاکنون اجرایی نشده و  بخش عمده مقابله با این جرایم پیشگیری است که سازماندهی احراز هویت و حساب هایی که به صورت مجعول باز می شود، باید ساماندهی انجام گیرد.

جاویدنیا در خصوص حمایت از پیام رسان‌های داخلی نیز گفت: طبق سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات و همچنین سند پیگیری حمایت از پیام رسان های داخلی وظایفی برای دستگاه‌های مختلف به خصوص برای وزارت ارتباطات تعیین شده است که بستر اصلی این موضوع باید توسط مسئولان این وزارتخانه صورت بگیرد و حمایت کاملی نیز در این قضیه انجام شود.

وی گفت: ما در داخل کشور نیروهای قوی و متخصصین زبده  همراه با شرکت‌های ایرانی با فناوری مناسبی داریم که اگر حمایت‌های لازم انجام شود قطعاً با شرایط بهتری مواجه خواهیم بود .

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور افزود: در مبحث مسیریاب ها اقدامات خوبی انجام شد و نرم افزارهای داخلی توانستند خودشان را به خوبی نشان بدهند ولیکن نرم افزار خارجی ویز (Waze)ابزاری برای اغتشاشگران و هدایت آنها شده بود و به خوبی توانست کار خود را انجام دهد .

جاویدنیا ابرازامیدواری کرد با اقدامات عملی هر چه سریعتر زمینه نرم افزارهای داخلی و پیام رسان های داخلی فراهم شود.

 معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور همچنین افزود: امروزه درآمد تبلیغاتی گوگل به مراتب بیشتر از جستجوگرهای داخلی است و موتور جستجوگرهای داخلی به علت عدم حمایت لازم نتوانستند خود را نشان دهند و  مردم با مشکلات جدی روبرو شدند.

 وی تصریح کرد: این موضوع  هم طبق سند الزامات شبکه ملی اطلاعات جزء وظایف وزارت ارتباطات بود که باید انجام گیرد.

 جاویدنیا افزود: حجم درآمدی که در این فضا وجود دارد اگر به جای نرم افزار خارجی به نرم افزارهای داخلی سرازیر شود، درآمد هنگفتی عاید داخل خواهد شد کما اینکه امروزه درآمد تبلیغاتی گوگل روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

مشاغل خدماتی در بسترهای خارجی پایداری ندارد

 وی گفت: ما به جای اینکه مشاغل خدماتی را روی بستر های خارجی ایجاد کنیم که اولا پایداری ندارند و ثانیا آسیب های جدی به بنیان‌های اقتصادی و امنیتی کشورمان وارد می کنند.

دبیر کمیته فیلترینگ کشور گفت: ما در چند ماه گذشته شاهد ایجاد تلاطم در بازار ارز، دلار، خودرو و مسکن بودیم که توسط نرم افزار های خارجی به وجود آمده بود و عمده این گروه‌ها و حتی مدیران آنها نیز در خارج از کشور هدایت می شدند و آنها  صدمه زیادی به بنیان‌های اقتصادی،  مدیریتی، اخلاقی کشور وارد آوردند .

وی از اینکه چرا باید این نرم افزارها  بازار مشاغل خدماتی و تبلیغاتی داخل را در دست بگیرند و کسب درآمد دارند و عمده این درآمدهای هنگفت نیز به شرکت‌های صهیونیستی سرازیر ‌شود انتقاد کرد.

کد خبر 398009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.