فعالیت بدنی در فضای باز تا پایان هفته جاری ممنوع شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ممنوعیت فعالیت بدنی در فضای باز مدارس نوبت صبح اصفهان تا پایان هفته جاری خبرداد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر  وقوع وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا بر اثر پایداری جوی تا پایان هفته جاری، اظهار کرد: براساس مصوبات جلسه کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا کوره‌های گچ و آجر اطراف شهر اصفهان، برخوار و شاهین شهر تا پایان هفته تعطیل می شوند و سایر صنایع آلاینده اصفهان نیز موظف به کاهش فعالیت در این مدت خواهند بود.

وی افزود: محیط زیست نیز بر کاهش فعالیت صنایع نظارت خواهد داشت و همچنین موظف به پایش مستمر ۲۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح کلانشهر اصفهان خواهد بود.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت ورزشی دانش آموزان نوبت صبح مدارس تا پایان هفته در محیط‌های بسته انجام می شود؛ ورزش‌های همگانی نیز در این هفته در محیط‌های باز انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان، افزود: مرکز بهداشت استان نیز بسته های سلامت و خود مراقبتی را تا پایان هفته جاری به گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی ارائه می کند.  

شیشه فروش با اشاره به هشدارهواشناسی مبنی بر تشدید آلودگی هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، گفت: فردا عصر  (دوشنبه) جلسه کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا برگزار و درباره تمهیدات لازم تصمیم گیری می شود.

وی اضافه کرد: تعطیلی مدارس در صورت لزوم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 397980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.