سازمان غذا و دارو مجوز سلامت شیر الاغ صادر نکرده است

بسته خبری اجتماعی سوم آذرماه اختصاص دارد به اظهارات محسن هاشمی درباره ناآرامی‌های اخیر، جریمه ۴۰هزار تومانی برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو، ماجرای فروش شیر الاغ در فضای مجازی و لبنیاتی‌ها، کشف ۴ محموله کالای قاچاق و جریمه ۹.۶ میلیاردی متخلفان و دستگیری ۶۷ قمارباز در رشت که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به مجوز سازمان دامپزشکی برای تولید شیر الاغ اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در حیطه وظایف خود مجوز تاسیس مزارع پرورش الاغ شیری را صادر کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی تولید شیر الاغ ابلاغ شده است.

جهانپور بیان کرد: اگر درخواستی برای تولید صنعتی شیر الاغ به سازمان غذا و دارو ارسال شود، موضوع قابل بررسی خواهد بود و در صورتی که شیر الاغ تولیدی استانداردهای لازم را داشته باشد، سازمان غذا و دارو مجوز تولید را صادر خواهد کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: تاکنون درخواستی برای تولید شیر الاغ که سلامت آن مورد تأیید سازمان غذا و دارو باشد نداشته‌ایم و مجوزی برای تولید شیر الاغ صادر نشده است.

او بیان کرد: در برخی کشورها شیر الاغ به صورت محدود و صنعتی تولید می‌شود و باتوجه به آنکه فرآیند پاستوریزه کردن شیر الاغ با شیر گاو متفاوت است و پیچیدگی‌های خاصی دارد، هزینه تولید بیشتر و قیمت شیر الاغ بالا بوده و نیازمند استانداردهای زیادی است.

ماجرای فروش شیر الاغ در فضای مجازی و لبنیاتی‌ها

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برخی افراد در فضای مجازی اقدام به فروش شیر الاغ می‌کنند، ادامه داد: به دلیل آنکه تاکنون هیچ شیر الاغ مجوزی از سازمان غذا و دارو نگرفته است، فروش شیر الاغ در فضای مجازی و واحدهای صنفی لبنیاتی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

جهانپور تأکید کرد: فروش شیر الاغ در فضای مجازی و واحدهای صنفی لبنیاتی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود؛ مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند و تخلف را گزارش کنند.

6 هزار و ۷۲۲ سازمان مردم نهاد پروانه تاسیس گرفتند

زهرا عابدینی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: از ابتدای تصویب آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سال ۱۳۸۱ تاکنون، ۶ هزار و ۷۲۲ پروانه تاسیس و فعالیت برای سازمان‌های مردم نهاد صادر شده است.

عابدینی افزود:‌ استان اصفهان با ۹۳۸ مجوز برای سازمان های مردم نهاد در حوزه مشارکت های اجتماعی پیشتاز است و سپس استان های تهران، خوزستان، فارس و یزد دارای بیشترین تعداد صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد هستند.

وی گفت: کمترین صدور مجوز هم برای سازمان مردم نهاد شامل استان های آذربایجان غربی، هرمزگان، گیلان، اردبیل و خراسان شمالی است.

جریمه ۴۰هزار تومانی برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  گفت: برابر قانون پارک کردن وسایل نقلیه سواری و موتوری در پیاده روها ممنوع و دارای جریمه است، این تخلف، باعث ایجاد بی نظمی ترافیکی در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تخلف در تهران به شدت انجام می‌شود، افزود: عنوان جریمه‌ای برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو وجود دارد و مبلغ ۴۰ هزارتومان اعمال قانون به آن تعلق خواهد گرفت.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی ورانندگی توقف در پیاده‌رو، جزء اماکن ممنوع است و افراد داوطلب دریافت گواهی نامه این آئین نامه را امتحان داده و گواهینامه می‌گیرند.

کشف ۴ محموله کالای قاچاق و جریمه ۹.۶ میلیاردی متخلفان

رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان از کشف ۴ محموله کالای قاچاق خبر داد و گفت: متخلفان به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۹ میلیون جریمه نقدی محکوم شدند.

وی در این رابطه افزود: چهار محموله کالای قاچاق، شامل دو هزار و ۲۷۰ عدد ترقه، سه هزار و ۱۶ عدد اقلام آرایشی و بهداشتی، ۲۰ عدد گوشی تلفن همراه، ۱۵عدد جاروبرقی، ۷۲۰ هزار نخ سیگار، یک دستگاه موتور سیکلت، یک هزار و ۲۰۰ عدد قفل مغزی، ۹۰۲ عدد ادکلن، ۴۸۰ عدد قوطی نوشیدنی بوده است.

۱۲ فوتی بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲ نفر در این استان بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران آغاز شد

ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران سال ۹۸ از امروز، سوم آذرماه آغاز شده است و تا ۱۳ آذرماه ۹۸ ادامه دارد.

آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در سال ۱۳۹۸ طبق قوانین و مقررات رأس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۸ به صورت کاغذی در ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی اراک، سمنان، ارومیه، کردستان، اردبیل، شیراز، اصفهان، شهرکرد، اهواز، قزوین، ایلام، قم، ایران، کرمان، بندرعباس، کرمانشاه، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی، لرستان، خراسان جنوبی، مشهد، تهران، همدان، شهیدبهشتی، زنجان، تبریز، مازندران، گیلان، یاسوج، زاهدان و یزد برگزار می‌شود.

داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری برای شرکت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای  قابل قبول است.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه ۱۴ بهمن تا چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار گرفته خواهد شد.

دستگیری یکی از عاملان ناآرامی‌ اخیر

دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: یکی از عوامل ناآرامی‌های اخیر در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وی از فرد دستگیر شده که سرکردگی آشوب‌های اخیر را بر عهده داشت شماری اسلحه از جمله ۲ قبضه اسلحه کلاشینکف، یک قبضه کلت‌کمری و سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

دادستان آبادان با بیان اینکه این فرد هنجارشکن برای انجام فعالیت‌هایش از پوشش نیروی انتظامی و نظامی استفاده می کرد تاکید کرد: با فرد مذکور برخورد شدید قانونی می شود و به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

دستگیری ۶۷ قمارباز در رشت

سرهنگ علی رمضانی فرمانده انتظامی رشت با بیان اینکه در محل‌های مورد نظر ۶۷ نفر در حال قماربازی دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از این دو مکان‌ آلات قمار و مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال وجه نقد کشف شد.

سرهنگ رمضانی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: ضمن پلمب دو مکان قمار، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف مومیایی شیر در مصر برای نخستین‌بار

دو مومیایی شیر متعلق به دو هزار و 600 سال پیش در مقبره‌ای مملو از مجسمه‌ و مومیایی گربه در شهر «سقاره» واقع در مصر کشف شد.

«مصطفی وزیری» دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر در یک نشست خبری اعلام کرد: «این نخستین‌باری است که مومیایی کامل یک شیر یا توله شیر در مصر کشف می‌شود.»

با این‌که تحقیقات روی مومیایی‌ها هنوز به اتمام نرسیده است، اما به نظر می‌رسد شیرهای مومیایی‌شده بسیار کوچک هستند و کمتر از یک متر طول دارند. مومیایی‌های کشف‌شده دیگر که در کنار شیرها قرار داده شده بودند، به سه گربه بزرگ تعلق دارند که هنوز گونه دقیق‌ آن‌ها مشخص نیست. کارشناسان معتقدند این سه مومیایی می‌توانند به پلنگ، ‌یوزپلنگ یا دیگر گونه‌های گربه‌سانان بزرگ تعلق داشته باشند.

حدود ۲۰ مومیایی از گربه‌های کوچکتر نیز در کنار توله شیرها کشف شده‌اند. همچنین نزدیک ۱۰۰ مجسمه و تندیس کوچک که بخش زیادی از آن‌ها به شکل گربه ساخته شده‌ در این مقبره کشف شده‌اند. این مجسمه‌ها از جنس سنگ، چوب و برنزند و اغلب آن‌ها با طلا و رنگ‌های مختلف تزئین شده‌اند.

به نظر می‌رسد شهر «سقاره» مرکز اصلی آثار باستانی مربوط به گربه‌ها است چرا که کاوش‌های پیشین در این منطقه به کشف مومیایی‌ و مجسمه‌های گربه منجر شده بود. در سال ۲۰۰۴ هم یک تیم باستان‌شناسی فرانسوی موفق به کشف بخش‌هایی از اسکلت یک شیر در این شهر شد.

انباشت نارضایتی‌ها ممکن است دوباره با جرقه‌ای مشتعل شود

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: حوادث هفته گذشته نشان داد که آستانه صبر عمومی کاهش یافته و اگر تدبیری برای حل مشکلات و کاهش فشارها به جامعه اندیشیده نشود ، انباشت نارضایتی‌ها مجددا ممکن است با جرقه‌ای مشتعل شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته کشور دچار التهابات ناشی از تصمیمات جدید در سهمیه بندی بنزین بود، گفت: علاوه بر خسارات قابل توجهی که به اموال عمومی وارد شد، ایجاد اختلال در خدمت رسانی دستگاهها و کسب و کارهای مربوط به فضای مجازی نیز سبب شد که بخشی از هموطنانمان نیز آسیب ببینند که امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات در خدمات عمومی سریعا رفع شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پیامدهای سهمیه بندی بنزین افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در شهر است، ادامه داد: متاسفانه طی دهه اخیر با  وجود مصوبات مثبت شورای اقتصاد و هیات وزیران درباره افزایش حمل و نقل عمومی؛ اما به دلیل گره‌های بروکراتیک و عدم هماهنگی دستگاههای مسئول، همچون وزارتخانه‌های نفت و کشور، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و غیره این مصوبات بر زمین ماند و حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی 6 سال گذشته از سوی دولت تحویل شرکت واحد نشده است.

رییس شورای شهر تهران گفت: اگر توقف عمدی چند خودروی عمومی یکی از عوامل تشدید اغتشاشات هفته گذشته بود باید گفت که در تهران به طور متوسط روزانه شاهد خرابی 300 دستگاه اتوبوس هستیم که این اتفاق به علت فرسودگی و عدم جایگزینی رخ می‌دهد.

کد خبر 397969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.