دور باطل تغییر سرمربی به نیمکت تیم ملی رسید

در چند روز گذشته صحبت‌های زیادی در ارتباط با ایجاد تغییر بر روی نیمکت تیم ملی مطرح شده است که هنوز از طرف فدراسیون به صورت رسمی تایید نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روزی است که نیمکت تیم ملی فوتبال ایران برای مارک ویلموتس بلژیکی به شدت لرزان شده وخبرهای متفاوتی در ارتباط با جدایی این سرمربی بلژیکی و انتخاب جانشین او به گوش می‌رسد. بعد از اینکه پرونده قهر ویلموتس پیش از بازی تیم ملی کشورمان در مقابل عراق به پایان رسید و سرمربی تیم ملی برای هدایت مردان ایرانی به کشورمان آمد، خیلی‌ها منتظر بودند تا ویلموتس با نتیجه گرفتن در مقابل عراق به همه حواشی پایان دهد اما باخت بد موقع تیم ملی در مقابل کشور عربی همسایه و سومی فوتبال ما در جدول گروه، کار را برای او به شدت سخت کرد.

حتی تساوی خوش موقع عراق و بحرین که شانس صعود تیم ملی به عنوان صدرنشین را زیاد کرد هم مشکلی را از فدراسیون فوتبال حل نکرد و در این ۲۴ ساعت گذشته کار به جایی رسیده که چند رسانه دولتی خبر از جدایی قطعی ویلموتس و حضور برانکو ایوانکوویچ به جای او داده‌اند.

ویلموتس زمان زیادی نیست که به عنوان سرمربی تیم ملی جانشین کارلوس کی‌روش پرتغالی شده و نتایج اولیه او با فوتبال ما آنقدر امیدوار کننده بود که همه اهالی فوتبال نسبت به این انتخاب فدراسیون خوش‌بین باشند، ولی دو باخت تلخ در مقابل بحرین و عراق باعث شد تا بردهای قاطع در مقابل هنگ کنگ و کاملوج به دست فراموشی سپرده شود و مارک ویلموتس امروز بیشتر از هر زمان دیگری به سمت درب خروج تیم ملی نزدیک باشد.

اما مهم‌ترین نکته در مورد این تغییر به جایی بر می‌گردد که بدانیم قرارداد ویلموتس برای اساس آن چیزی که رسانه‌ای شد، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای یک زمان ۳ ساله است و این یعنی سرمربی بلژیکی تیم ملی در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن نیمی از مبلغ قرارداد خودش با فدراسیون فوتبال را دریافت خواهد کرد و این برای فدراسیونی که مدتهاست درگیر مشکلات مالی شده و حتی امکان پرداخت پول برای انجام بازی در روزهای فیفا دی را هم پیدا نمی کند، می‌تواند یک بحران بزرگ باشد.

ضمن اینکه بر اساس قرعه بازی‌های تیم ملی هنوز شانس فوتبال ما برای صعود به عنوان تیم صدرنشین بسیار زیاد است و منطقی به نظر نمی‌رسد که فدراسیون فوتبال بخواهد در این زمان کم دست به انجام یک تغییر دیگر بر روی نیمکت تیم ملی بزند. جانشین احتمالی مارک ویلموتس یعنی برانکو که بعد از انجام چند بازی از تیم الاهلی عربستان اخراج شد، چشم پرسپولیسی‌ها را به دنبال خودش دارد و هیچ بعید نیست که بعد از نشستن روی نیمکت تیم ملی از سوی هواداران تیم‌های رقیب به نگاه رنگی متهم شود و این هم خودش می‌تواند کار را برای سرمربی تیم ملی سخت کند.

با این حال هنوز هیچ منبعی در فدراسیون فوتبال به صورت رسمی جدایی ویلموتس و آمدن برانکو را تایید نکرده ولی آنطور که از رفتار فدراسیون به نظر می‌رسد مهدی تاج و همکارانش دنبال این هستند تا با گرفتن چراغ سبز مالی از وزارت ورزش باز هم اشتباه خودشان در انتخاب سرمربی تیم ملی را با یک اشتباه بزرگتر جبران کنند و این اتفاقی نیست که به سود فوتبال ما باشد.

کد خبر 397961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.