مدیران خدمات شهری توجیهی برای کم‌کاری ندارند

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در مجموع فعالیت‌های حوزه معاونت خدمات شهری بالغ بر ۲۸۸ میلیاردتومان قرارداد با شرکت های پیمانکار وجود دارد.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در نشست شهردار اصفهان و رییس شورای شهر با مدیران پیمانکار در حوزه معاونت خدمات شهری، اظهار کرد: اصفهان به عنوان یک جهانشهر دارای جایگاه ویژه‌ای است، بنابراین باید نوع نگاه مدیران و نوع سیستم نگهداری این شهر با شهرهای دیگر متفاوت باشد؛ خدماتی که در سطح شهر انجام می‌شود باید باکیفیت و با درجه بالای خدمت‌رسانی باشد زیرا نگاه حاکمیت، مردم و گردشگران به اصفهان ویژه است.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از خدمات ارائه شده توسط معاونت خدمات شهری بهره می‌برند، تصریح کرد: این خدمات در وسعت ۴۶ هزار هکتاری شهر اصفهان ارائه می‌شود. شاید در برخی نقاط نیز کم و کاستی در نوع ارائه خدمات وجود داشته باشد که توقع ما از شرکت‌های پیمانکار این است که به نگهداری ایده‌آل شهر اصفهان کمک کنند زیرا مطالبه مردم، ارائه خدمات با کیفیت بالا از سوی این این شرکت‌ها است و مدیران خدمات شهری هیچ توجیهی برای کم‌کاری در این حوزه ندارند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد تماس‌های دریافت شده از سوی مردم با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، مربوط به حوزه خدمات شهری است و نشان‌دهنده توقع بالای مردم از این حوزه است. در مهرماه حدود ۲۵ هزار تماس با اداره ۱۳۷ گرفته شده که ۵۰ درصد این تماس‌ها مربوط به حوزه خدمات شهری، ۹.۵ درصد حوزه ترافیک، ۳۴.۵ درصد مربوط به اطلاع‌رسانی و حدود چهار درصد نیز مسائل عمرانی بوده است.  

امیری تاکید کرد: در حوزه جمع‌آوری پسماند و نظافت، بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان قرارداد وجود دارد که از این رقم ۱۰۵ میلیارد تومان مربوط به حقوق و دستمزد کارگران و پرسنل شرکت‌ها و ۵۶ میلیارد تومان نیز مربوط به سهم تجهیزاتی است که شرکت‌های خدماتی تامین می‌کنند.  

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۹ هزار نفر نیروی انسانی کار نظافت و جمع‌آوری پسماند را بر عهده دارند، افزود: در حوزه نگهداری فضای سبز و حفظ و حراست از سطوح سخت و مستحدثات و تامین نهادهای مورد نیاز در پارک‌ها و فضای سبز ۲۲ شرکت با ۱۰۸ میلیارد تومان قرارداد در حال فعالیت هستند که ۸۷ میلیارد تومان حقوق و دستمزد نیروی انسانی در حوزه فضای سبز و حدود ۲۱ میلیارد تومان نیز تامین تجهیزات مورد نیاز با یک هزار و ۸۰۰ نفر نیروی انسانی است.  

فعالیت بیش از ۴۳۰۰ نفر نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اضافه کرد: در موضوع حفظ، حراست و نگهداری از تاسیسات شهری، مکانیکی، الکترونیکی و مبلمان شهری در مناطق ۱۵گانه و ناژوان با ۹ شرکت با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طرف قرارداد هستیم که حدود ۱۱ میلیارد تومان حقوق نیروی انسانی و بالغ بر هفت میلیارد تومان نیز سهم تجهیزات با ۱۹۰ نفر نیروی انسانی است.

امیری با بیان اینکه در مجموع فعالیت‌های حوزه خدمات شهری بالغ بر ۲۸۸ میلیارد تومان قرارداد داریم، گفت: این مبلغ مربوط به مناطق ۱۵گانه است؛ همچنین بالغ بر چهار هزار و ۳۹۱ نفر نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید همه تلاش کنیم تا شهر زیبایی را برای مردم به ارمغان آوریم؛ آرامش و آسایش شهر در گرو فعالیت‌های مدیران این حوزه بوده و از مدیران پیمانکار توقع می‌رود نظارت بیشتری بر کارگران و مجموعه خود داشته باشند؛ لباس کارگر یا خودروهای حمل زباله خدمات شهری باید به عنوان یک الگو مطرح باشد، همچنین همه خودروها باید دارای معاینه فنی باشند.  

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: حقوق و دستمزد نیروی انسانی کارگران شهرداری در اولویت مدیران شهرداری است و این پرداخت به کارگران نیز باید توسط پیمانکاران در اولویت قرار بگیرد.

کد خبر 397951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.