۹۰ درصد حریم زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری آزادسازی شد

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری، گفت: حدود ۹۰ درصد حریم رودخانه زاینده‌رود در این استان آزاد شده است.

به گزارش ایمنا، مجید نظری امروز در آئین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آزادسازی حرایم و بستر رودخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد حریم رودخانه زاینده‌رود آزاد شده است و پس از آزادسازی حریم رودخانه‌ها، آزادسازی حریم راه‌ها در دستورکار قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان به بیت‌المال برگشته، اما متأسفانه در سال‌های اخیر حجم وسیعی از اراضی زراعی و باغی تخریب شده است.

نظری با بیان اینکه ۸۰۱ روستای دارای سکنه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: از این تعداد ۵۷۳ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و حدود ۵۰۰ دهیار فعال در روستاهای استان وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دهیاران یک ظرفیت خوب برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی در روستاها هستند، افزود: آماده‌سازی طرح‌ هادی برای روستاها نیز در این زمینه مؤثر است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۵۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: برای دادن امکانات و اجرای طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار با محدودیت مواجه هستیم؛ اما براساس زمانبندی برای ۵۰ روستای زیر ۲۰ خانوار طرح هادی آماده می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 397945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.