از تبعیض در انتصاب مدیران زن جلوگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با شناخت ظرفیت‌ها و توانایی زنان نسبت به انتخاب مدیران زن بر اساس شایسته سالاری و بکارگیری در بدنه خوداقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در یکصد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به یاد داریم در ابتدای دولت دوازدهم شعار افزایش تعداد مدیران زن و اختصاص سهمیه ۳۰ درصدی کارهای اجرایی به زنان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه این امر مطالبه زنانی است که بخشی از تحصیلکرده‌ها و متخصصین جامعه هستند، افزود: این مطالبه در انتخابات شوراهای شهر نیز مطرح و همچنان از جانب مردم و خبرنگاران دنبال می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حقوق و دستمزد باید براساس میزان کار انجام شده تنظیم شود نه جنسیت افراد، تصریح کرد: اگرچه در کشور شاهد انتخاب اولین فرمانداران، بخشداران و مدیران عامل زن هستیم اما همچنان این مطالبه باقی مانده است.

وی با اشاره به انتصاب دو زن به عنوان مدیران شهری اصفهان خاطرنشان کرد: اگرچه این انتصابات می‌تواند به معنای برداشتن بخشی از تبعیض‌ها باشد اما زنان همچنان از نابرابری در پرداخت‌ها و اختصاص امکانات رفاهی گله‌مند هستند که این تبعیض نه به خاطر ناتوانی بلکه به‌خاطر جنسیتشان بوده است.

روشن ادامه داد: شهرداری اصفهان با شناخت ظرفیت‌ها و توانایی زنان نسبت به انتخاب مدیران زن بر اساس شایسته سالاری و بکارگیری در بدنه خود اقدام کند تا تنها زحمت کار بر دوش زنان نباشد.

کد خبر 397941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • - IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    15 0
    سلام خانم روشن ما به عنوان کارمند شهرداری انتظار داریم همه جوره هوای خانم های شاغل را داشته باشید. ما بفکر انتصاب مدیران زن نیستیم. انتظار داریم وقتی یه زن در مجموعه شهرداری باردار میشه و برای مرخصی زایمان میخواد بره از 9 ماه قبل استرس اینو داره نکنه موقع برگشت به کار دیگه باهاش قرارداد نبندند. به این کار رسیدگی کنید خواهشاً