۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
هواوی در اوج پویایی!

هواوی که یک شرکت فناوری چند ملیتی چینی است که به عنوان بزرگ‌ترین ارائه دهنده سرویس‌های ارتباطی و تجهیزات مخابراتی در دنیا شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شاید برند هواوی به عنوان بهترین برند در زمینه تولید گوشی هوشمند شناخته نشده باشد، اما در حوزه تولید تجهیزات شبکه، برند برتر جهان است، به طوری که شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا از تولیدات برند هواوی برای تجهیزات شبکه خود استفاده می‌کنند. این شرکت در زمینه ساخت شبکه‌، تجهیزات ارتباطی و ارائه خدمات عملیاتی فعالیت دارد؛ تمرکز هواوی بر تحقیق و توسعه است و در کشورهای مختلف مانند آمریکا، انگستان، چین، فرانسه، آلمان، چین، کانادا و... مرکز تحقیقات دایر کرده است.

راه‌اندازی شرکت هواوی

رن ژنگفی، مهندس سابق ارتش آزادی ‌بخش چین شرکت هواوی را در سال ۱۹۸۷ تاسیس کرد؛ رن در آن زمان بر تولید سویچ‌های تلفن با استفاده از مهندسی معکوس تکنولوژی خارجی تمرکز داشت. او تمام تلاش خود را کرد تا بتواند شرکتی راه‌اندازی کند که با شرکت‌های خارجی رقابت کرده و نیازی نباشد تکنولوژی ارتباطی چین از کشورهای دیگر وارد آن شود؛ در آن زمان شرکت هواوی سویچ‌های PBX خود را به شرکت‌های کوچک و هتل‌ها می‌فروخت.

اولین موفقیت‌های هواوی

شرکت هواوی در سال ۱۹۹۳ موفق شد برنامه کنترل سویچ تلفن که قدرتمندترین نمونه موجود در چین بود، راه‌اندازی کند؛ این شرکت به تدریج به بازار اصلی راه یافت و سرمایه‌گذاری مشترکی را با مقامات محلی آغاز کرد. قدم بزرگ دیگر این بود که هواوی یک قرارداد کلیدی برای تولید شبکه مخابرات ملی چین به دست آورد. این اتفاق باعث گسترش فعالیت‌های شرکت هواوی شد، به طوری که در سال ۱۹۹۶ دولت پکن از محصولات این شرکت حمایت کرد.

محصولات شرکت هواوی

شرکت هواوی در اواخر سال ۱۹۹۷ محصولاتی مبتنی بر GSM بی‌سیم تولید کرد، علاوه بر این خدماتی مثل CDMA  (دسترسی چندگانه تقسیم کد) و UMTS (سرویس جهانی موبایل) را تحت پوشش خود قرار داد. هواوی از سال ۲۰۰۰ به بازارهای کشورهای دیگر نیز راه یافت و بدین ترتیب میزان فروش خود را افزایش داد. این شرکت در سال ۲۰۰۴ موفق شد قراردادی با یک اپراتور تلفن همراه اروپایی جهت تولید نسل سوم شبکه‌ها امضا کند. هواوی در سال ۲۰۰۵ یک توافق‌نامه جهانی با شرکت ودافون منعقد کرد. اولین موبایل اندروید هواوی نیز در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد و پس از آن مدل‌های با کیفیت‌تر با امکانات بیشتری به بازار تلفن همراه راه پیدا کرد. نخستین موبایل برند هواوی که مورد استقبال کاربران قرار گرفت "هواوی اسند" (Huawei Ascend) بود که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و از اندروید ۲.۱ بهره می‌برد.

وضعیت کنونی هواوی

در حال حاضر بیش از ۱۷۰ کشور در سراسر دنیا در حال استفاده از محصولات و خدمات شرکت هواوی هستند. این محصولات به سه دسته تقسیم شامل ساخت شبکه و سرویس‌های ارتباطی، ارائه نرم‌افزارها و تجهیزات شبکه به دولت‌ها و شرکت‌ها و تولید محصولات الکترونیکی مانند موبایل، لپ‌تاپ و تبلت تقسیم می‌شود. شرکت هواوی ادعا کرده است که در حال وارد کردن نسل جدیدی از تجربه هوش مصنوعی به زندگی انسان‌ها است؛ این اتفاق با استفاده از قدرت رایانش ابری و سرعت پردازش هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

جدیدترین محصولات هواوی

هوآوی در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا بهترین محصولات را با پایین قیمت به بازار عرضه کند و این سیاست کاری باعث شده این شرکت همیشه در اوج پویایی قرار داشته باشد. تلاش هوآوی، عرضه بهترین محصولات با قیمت پایین به بازار بوده است. Mate ۳۰ یکی از محصولات جدید این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی است؛ مودمی که در این گوشی استفاده شده، یکی از قدرتمندترین و پرسرعت ترین مودم‌های موجود در بازار بوده که می‌تواند سرعتی بین ۲.۳ Gbps را برای کاربران فراهم کند. به گفته مدیران شرکت هوآوی این گوشی هوشمند به احتمال زیاد بهتر از مدل‌های P۲۰ و Mate ۲۰ خواهد بود. همچنین شرکت هواوی تصمیم دارد یک گوشی تاشو را جایگزین کامپیوتر کند؛ این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش تاشو و بزرگ خواهد بود. ویژگی‌های جذابی مانند اینترنت ۵G و هوش مصنوعی نیز در این گوشی وجود خواهد داشت و از پردازنده اختصاصی Kirin ۹۸۰ بهره خواهد برد.

داستان دیگر شرکت‌های موفق تکنولوژی جهان را اینجا بخوانید

کد خبر 397907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.