مولینگ دریا چیست و آیا یافتن آن ممکن است؟ + فیلم

مولینگ دریا در سریال به رنگ خاک که این روزها از شبکه اول سیما پخش می شود هر چه جلوتر می‌رود بیشتر دردسرساز می شود و بر سر زبان ها می افتد. اما آیا مولینگ دریا واقیعت دارد؟

به گزارش ایمنا داستان اصلی سریال به رنگ خاک به موضوع مولینگ برمی‌گردد. مهرداد تمام توانش را به کار گرفته تا آن را پیدا کند. از طرفی کیوان هم از هیچ کاری دریغ نمی‌کند و چه بسی دست به جنایت هم بزند.

مولینگ چیست؟

مولینگ دریا همان شیء گرانبها و ارزشمندی است که همه کشمکش‌ها و جدال‌ها در سریال به رنگ خاک بر سر آن است. مولینگ آن طور که در سریال به رنگ خاک توضیح داده شده یک گنج است؛ گنجی که گمان می‌شد به اعماق آب افتاده و پنهان شده اما حالا معلوم شده سرنوشت دیگری داشته است. 

مولینگ دریا یک شی واقعی نیست. یعنی در دنیای واقعی چنین گنجی با این نام وجود ندارد بلکه فقط اصطلاحی است که در سریال به رنگ خاک به کار می رود و کاملا تخیلی است. در دنیای دریا، هنوز گنج هایی وجود دارد که دست کسی به آن ها نرسیده است، این گنج ها مربوط به کشتی های به گل نشسته یا مربوط به دزدان دریایی می باشد که خودشان نیز گرفتار شده اند.

ویدئوی یافتن گنج دریایی را ببینید:

مولینگ واقعی وجود ندارد

این نوع گنج‌های خیالی در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها وجود دارد و باعث می‌شود شخصیت‌ها با هم وارد نزاع نشوند و در واقع داستانی جذاب شکل بگیرد. اگر چه مولینگ در دنیای واقعی وجود ندارد اما از این نوع گنج‌ها و در واقع میراث فرهنگی در کشور ما کم نیستند و قاچاقچیان و سودجویان همیشه دنبال این بوده و هستند که آنها را پیدا و غارت کنند.

پایان سریال به رنگ خاک چه می شود؟

با توجه به داستان این طور به نظر  می‌رسد که در پایان سریال به رنگ خاک مولینگ پیدا خواهد شد و همان طور که ناخدا در جمع مردم جزیره هرمز گفته آن را به دست مسئولان می‌سپارند تا در موزه نگهداری شود. البته پیدا شدن مولینگ به همین سادگی‌ها هم نیست و درگیری‌های زیادی بر سر آن رخ خواهد داد.

کد خبر 397906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.