آرامستان ارامنه تا ۱۰۰ سال آینده گنجایش تدفین دارد

مدیرعامل جدید سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: سالانه ۶۰ متوفی در آرامستان ارامنه دفن می‌شوند که بر اساس برآوردهای انجام شده این آرامستان تا ۱۰۰ سال آینده گنجایش تدفین دارد.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید از آرامستان ارامنه شهر اصفهان، اظهار کرد: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ساماندهی و نظارت بر آرامستان‌های شهر بر عهده این نهاد است، بر این اساس روز گذشته به همراه رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهردار و مدیر منطقه پنج از آرامستان ارامنه بازدید شد که جنبه کارشناسی داشت و برای بررسی نحوه عملکرد در آرامستان ارامنه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای موجود آرامستان ارامنه اصفهان ۳۰ هکتار است و تعدادی از شهدای ارامنه نیز در آن آرام گرفته‌اند، افزود: با توجه به فضای آزاد موجود در این آرامستان، تا ۱۰۰ سال آینده می‌تواند جوابگوی دفن اموات آنان باشد.

مدیرعامل جدید سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: آرامستان ارامنه حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد و یک محل برای بازدید گردشگران بشمار می‌رود.

وی تعامل بین شهرداری اصفهان و اقلیت های مذهبی در ارائه خدمات را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بازدید انجام شده از آرامستان ارامنه، مسائل و مشکلات این آرامستان و خدماتی که می‌توان از طریق شهرداری در این زمینه ارائه کرد، مورد بررسی قرار گرفت.

مرادی اظهار کرد: ورود به آرامستان ارامنه برای همگان آزاد نیست، از این رو نگهداری این آرامستان بر عهده ارامنه است، البته شهرداری برای نگهداری فضای سبز و امور خدماتی همکاری لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه آرامستان باغ رضوان متکفل ۴۳ آرامستان در شهر است، افزود: از این تعداد به غیر از آرامستان باغ رضوان در ۱۸ آرامستان محلی و ۱۱ امامزاده و بقاع متبرکه دفن اموات انجام می‌شود.

کد خبر 397905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.