برداشت ۱۶ میلیارد تومان از بودجه شهر برای جبران خسارات ناآرامی‌ها

شورای اسلامی شهر اصفهان با اختصاص ۱۶ میلیارد تومان برای جبران خسارات روزهای اخیر از محل‌های مصوب بودجه سال ۹۸ موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به خسارات وارد شده به اموال شهرداری و لزوم بازسازی آن در سریع‌ترین زمان، شهرداری اصفهان با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی به یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر خواستار تامین منابع مالی آن شد.

در متن این لایحه ۱۶ میلیارد تومان برای جبران خسارات ذکر شده بود که باید از سه منبع تامین می‌شد؛ پنج میلیارد تومان از محل بودجه مصوب زیرساخت‌های فضای سبز، سه میلیارد تومان از عوارض مترو و هشت میلیارد تومان نیز از حساب اختصاصی تامین پارکینگ برای جبران خسارات مطرح شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان در خصوص نحوه هزینه این لایحه گفت: این مبلغ برای جبران خسارات زیرساخت‌های ترافیکی مانند چراغ راهنمایی و دوربین‌های کنترل ترافیک هزینه خواهد شد که مجموع خسارات در این بخش، ۲۳ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

مرتضی طهرانی با بیان اینکه بازسازی این موارد الآن که اینجا نشسته‌ایم در شهر درحال انجام است، افزود: علاوه بر مواردی که گفته شد، زیرساخت‌های سازمان فاوا مانند فیبرهای نوری نیز در برخی مکان‌ها ازبین رفته است که باید شش میلیارد تومان نیز صرف جبران خسارات آن شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار دیگر هزینه‌ها فقط ۲۰ میلیارد تومان به مترو خسارت وارد شده، تصریح کرد: امیدوار هستیم این خسارات از سوی دولت جبران شود اما اگر نشد مجبوریم خودمان هزینه جبران خسارات را از محل‌های دیگر تامین کنیم.

اعضای شورای شهر با این چند پیش شرط لایحه را به اتفاق آرا به تصویب رساندند: برگشت این مبلغ در بودجه سال ۹۹ دیده شود، گزارشی از مجموع هزینه‌ها در صحن شورا پس از دو ماه قرائت شود و هزینه‌های مربوط به احداث پارکینگ مورد غفلت قرار نگیرد.

کد خبر 397900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.