محدودیت دسترسی به اینترنت با حق دسترسی آزاد به اطلاعات همخوانی ندارد

نماینده مردم تهران گفت: تداوم محدودیت دسترسی شهروندان به اینترنت با حق دسترسی آزاد به اطلاعات همخوانی ندارد و به صلاح نیست.

به گزارش ایمنا، سیده فاطمه حسینی با اشاره کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، گفت: هفته گذشته تصمیمی برای محدودسازی دسترسی به اینترنت اتخاذ شد که تحت شرایط خاصی این اقدام صورت گرفت و حالا  به نظر می‌رسد با توجه به بازگشت آرامش در اغلب نقاط کشور لازم است هرچه سریعتر دسترسی به اینترنت چه به صورت خانگی و چه اینترنت همراه به شکل سابق بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه تداوم محدودیت دسترسی شهروندان به اینترنت با حق دسترسی آزاد به اطلاعات همخوانی ندارد و به صلاح نیست، گفت: گرچه به دلیل تامین امنیت کشور و مردم که اولویت کشور است، تصمیم محدودسازی دسترسی به اینترنت اتخاذ شد اما ادامه این روند با توجه به بازگشت آرامش به کشور نه به نفع کسب و کارها و استارت آپ ها و نه به نفع فضای پژوهشی و دانشگاهی کشور است.

نماینده مردم تهران همچنین گفت که در این مدت بسیاری از کسب و کارها و استارتاپ‌ها متضرر شده و بسیاری از دانشجویان، پژوهشگران و جامعه علمی و دانشگاهی کشور دچار مشکل و محدودیت شده اند.  

حسینی فراهم شدن فضا و کاهش محدودیت برای برخی استارتاپ‌ها نظیر تاکسی های اینترنتی با استفاده از اینترنت ملی را مثبت خواند و در عین حال گفت: باید هرچه زودتر این محدودیت دسترسی به اینترنت برای همه افراد در سراسر ایران برداشته شود و وضعیت به حالت عادی بازگردد.

منبع: ایرنا

کد خبر 397896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.