طلسم ۱۳۰۰ روزه استقلال در شمال می‌شکند؟

آبی‌های پایتخت در هفته ۱۱ لیگ برتر فوتبال میهمان نساجی مازندران هستند و اگر این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهند شد و بعد از ۱۳۰۰ روز بالاتر از پرسپولیس در جدول لیگ برتر فوتبال جای خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نساجی مازندران و استقلال تهران فردا - چهارم آذرماه- ساعت ۱۴:۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این دیدار که انتظار می‌رفت همچون سایر بازی‌های هفته اخیر لیگ برتر لغو شود، با تصمیم مسئولان مازندران تنها به تغییر سه ساعته بازی از ۱۷:۳۰ به ۱۴:۳۰ بسنده‌ شد تا چمن مصنوعی قائم شهر شاهد جدال یاران مهاجری و استراماچونی باشد.

نساجی که نتوانسته نتایج خوب فصل پیش را تا اینجا از لیگ نوزدهم تکرار کند، می‌خواهد موتور گرم این روزهای آبی‌پوشان پایتخت را در سرمای زمستان قائم شهر خاموش و با سه امتیاز شیرین و روحیه بخش راه روزهای بهتر را برای خودش هموار سازد. شاگردان مهاجری در یک سوم ابتدایی فصل دو پیروزی، پنج تساوی و سه شکست را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و با ۱۱ امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار دارند؛ اگر آنها موفق به شکست استقلال شوند، با یک بازی بیشتر فرصت خواهند داشت تا دو پله‌ صعود کرده و به جایگاه نهم برسند.

آن سوی میدان استقلال روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. آن‌ها هفت دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و خود را از پایین جدول به میان مدعیان کشانده‌اند. حالا یاران استراما ۱۸ امتیازی هستند و خود را در یک قدمی پرسپولیس رده سومی می‌بینند. باخت دیروز سرخ‌ها در آزادی، فرصت خوبی را در اختیار استقلالی‌ها گذاشت تا با غلبه بر نساجی پس از ۱۳۰۰ روز در جدول لیگ به رتبه‌ای بالاتر از پرسپولیس بروند؛ هدیه ارسالی کالدرون از تهران برای رقیب سنتی همشهری که باید دید آیا بازیکنان سرمربی ایتالیایی قادر خواهند بود به خوبی از آن استقبال کنند یا خیر؟

استقلالی‌ها بی خیال از نساجی، در فکر نبرد نقش جهان

تمرینات آبی‌پوشان در هفته گذشته دست‌مایه تحلیل‌های فراوان رسانه‌ای قرار گرفت. آن‌ها که در چمن مصنوعی تمرینی را انجام‌ داده‌ بودند تا شرایط ورزشگاه شهید وطنی را برای خود بازسای کرده‌ باشند، با نظر استراماچونی روز جمعه پشت درهای بسته به مجموعه ورزشی انقلاب بازگشتند تا در چمن طبیعی به آماده‌سازی خود ادامه دهند. فرشید باقری نیز که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته‌ است، در این چند روز اختصاصی به تمرین پرداخت تا نشان‌دهد استقلالی‌ها قصد ریسک کردن ندارند تا او به مصاف‌های حساس هفته‌های آینده برسد.

به نظر می‌رسد آبی‌ها بیشتر از بازی فردا روی بازی بزرگ هفته‌ آینده خود در اصفهان تمرکز دارند؛ جایی که شاگردان امیرقلعه نویی انتظارشان را می‌کشند. اگر استراما هر سه امتیاز مازندران را با خود به تهران بیاورد، جدال او با سپاهان می‌تواند یکی از حساس‌ترین مسابقات نیم فصل لقب گیرد.

نساجی در رقابت با چهار مدعی!

تک نماینده فوتبال شمال در لیگ خلیج فارس، با وجود عدم نتیجه‌گیری، هنوز با بسیاری از مدعیان روبرو نشده‌ است. قرعه عجیب شاگردان مهاجری در پنج هفته‌ پایانی نیم فصل در نوع خود بسیار جالب است.

آن‌ها پس از دیدار فردا با استقلال، یکشنبه آینده به آزادی می‌آیند تا با قرمز های پایتخت روبرو شوند. سپس در خانه از سپاهان مدعی میزبانی خواهند کرد و سپس به مصاف همشهری طلایی پوشان یعنی ذوب آهن در اصفهان می‌روند. اگرچه این روز‎‌ها اوضاع منصوریان و تیمش چندان مطلوب نیست اما با توجه به شروطی که باشگاه برای سرمربی این تیم وضع کرده بعید به نظر می‌رسد کار نساجی در فولادشهر چندان آسان باشد. در هفته آخر نیز نساجی در قائم شهر از شهرخودرو پذیرایی خواهد کرد.

درحالی که شاگردان مهاجری جایی در بین مدعیان ندارند، اما نتایجی که این چند هفته کسب خواهند کرد به طور غیر مستقیم در تعیین قهرمان نیم فصل نقش ایفا خواهد کرد. روزهای سختی که اوضاع این تیم شمالی را می تواند سخت تر از گذشته کند.

کد خبر 397895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.