خسارت های شهر اصفهان را به رئیس جمهور گزارش می‌دهیم/فعالیت کامل خط یک مترو تا پنجشنبه

شهردار اصفهان گفت: طی نامه‌ای با امضای استاندار اصفهان گزارش خسارت های وارد شده به شهراصفهان در اغتشاشات اخیر را به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز در صد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که به منظور ارائه گزارش خسارات وارده به شهر در اغتشاشات اخیر حضور یافت با بیان اینکه ۱۱۳سال است که کشور ما مجلس دارد و در این بازه زمانی بیش از ۱۱ هزار قانون وضع شده، در این ۱۱ هزار قانون ۱۸ هزار عنوان جرم تعریف شده و سالانه ۱۸ میلیون پرونده به دستگاه قضایی وارد می‌شود، اظهار کرد: عناوین مجرمانه متعدد و قوانین متراکم سبب شده بخش زیادی که باید به انتظام بخشی جامعه کمک کنند درگیر پرونده های بسیار باشند و طبیعی است بخشی از یک دستگاه گرفتار نقش ضابط شده و به این سرمایه اجتماعی آسیب وارد می‌شود.

نفی یا کتمان بحران در زمان بحران فایده‌ای ندارد

وی با بیان اینکه حوادث اخیر مانند یک حادثه غیر مترقبه ناگهان دستگاه بزرگ شهرداری را غافلگیر کرد، ادامه داد: شهرداری نهاد خدماتی است و نقش امنیتی ندارد، نفی یا کتمان بحران در زمان بحران فایده ای ندارد، در این شرایط نباید مخافظه کارانه وارد صحنه شویم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه چنانچه جرات تصمیم گیری نداشته باشیم نمی توانیم در زمان بحران خلاقانه عمل کنیم، اضافه کرد: چنانچه فرصت و توان تصمیم گیری وجود نداشته باشد، تصمیم گیری مختل شده و اعتراض به اغتشاش تبدیل می‌شود.

وی از همه کارشناسان امنیتی، حقوقی، سیاسی و ... خواست این مسایل را ریشه یابی کنند، ادامه داد: تکرار این اتفاقات به ضرر همه شهر و شهروندان است و هزینه‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

نوروزی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهر خسارت وارد کرد، افزود: برای هر اتوبوس سوخته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باید هزینه پرداخت کنیم، این هزینه‌ها متعلق به مردم است و آسیب آن به مردم وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری از همان لحظه اول برای مدیریت و کاهش خسارات‌به شهر به میدان آمد، ادامه داد: شهرداری بیش از یک دستگاه خدمات رسانی پا به میدان گذاشت و به همه دستگاه‌ها کمک کرد تا از میزان خسارت‌ها کاسته شود.

شهردار با اشاره به خسارت های وارده به پنج ایستگاه مترو گفت: سیستم‌های ایستگاه‌های شهید علیخانی و چهار ایستگاه دیگر آسیب دید و جبران آن زمان بر خواهد بود.

نوروزی با بیان اینکه اتوبوس‌ها در بسیاری از خطوط با خطر جدی مواجه شدند، گفت: ۱۰۰ اتوبوس آسیب دیده که از این تعداد ۲۸ اتوبوس در آتش سوخته است، در مجموع ۱۰ درصد اتوبوس‌های شهری اصفهان آسیب دید اما همه تلاش کردیم تا در تردد شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این حوادث بسیار آسیب دید، اضافه کرد: ۵۰ نفر نیروی آتش نشان ما در این حوادث آسیب دیدند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کل مجموعه خدمات شهری در این ایام با خلل بزرگی مواجه شد، افزود: در این ایام در همه مناطق از ورود اغتشاشگران به مناطق شهرداری و سازمان‌ها جلوگیری کردیم، مدیریت پیشگیری به صورت جدی ورود کرد.

به اندازه توان خود از خسارت به پروژه‌های عمرانی جلوگیری کردیم

وی با بیان اینکه از ورود اغتشاشگران به پروژه‌های عمرانی و به سرقت بردن اموال شهرداری نیز در حد توان خود جلوگیری کردیم، اضافه کرد: برای جبران خسارات، استفاده از بیمه را در دستور کار قرار دادیم.

شهردار اصفهان به نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این نامه حاوی گزارش خسارات به شهر اصفهان است که قرار است با امضای استاندار برای رئیس جمهور ارسال شود.

وی به تشکیل کمیته بررسی خسارات در شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در مجموع ارزیابی‌ها ۳۰۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان خسارت به شهر اصفهان وارد شده و قرار است طرح شکایتی از طریق بخش حقوقی شهرداری اصفهان برای خسارت‌های وارده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه آفتاب نه توسط معترضان بلکه توسط برخی عوامل خارجی مورد دستبرد قرار گرفته بود، اضافه کرد: مجموعه نصف جهان نیز در این زمینه آسیب‌های زیادی دیده و امیدواریم با کمک اعضای شورای شهر خسارت وارد شده را بتوان جبران کرد تا هر چه سریع تر رفاه شهروندان را ایجاد کنیم.

نوروزی با بیان اینکه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ۴۰۰ تقاطع دچار آسیب و ۹۰ چراغ راهنما نابود شده است، ادامه داد: همچنین ۲۰ دوربین ثبت تخلفات نیز از بین رفته که جبران این خسارات بسیار زمان بر است، البته ۸۰ درصد از چراغ‌های راهنمای سطح شهر اصلاح شده است.

اعلام همکاری شهرداری برای بازسازی بانک‌های آسیب دیده

وی با بیان اینکه برای کمک به بانک‌های آسیب دیده اعلام همکاری کرده‌ایم، اضافه کرد: همچنین در حوزه فعالیت‌های شهرداری پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری را در اولویت قرار دادیم و این مشکل برطرف شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای جایگزین کردن خسارات برنامه ریزی داریم، گفت: البته باید توجه داشت که اگر پدافند غیرعامل در شهر اصفهان خوب عمل می کرد و در این زمینه برنامه‌ریزی داشتیم، بسیاری از اتفاقات را شاهد نبودیم و از این پس باید این مهم را در دستور کار قرار دهیم.

وی  با بیان اینکه روز شنبه هفته گذشته ۱۰۰ هزار نفر را با مترو جابه‌جا کردیم، ادامه داد: این در حالی بود که ساعت کاری مترو هم کاهش یافت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تعمیر ایستگاه‌های مترو را با سرعت در دستور کار داریم، اضافه کرد: در نهایت تا پنجشنبه هفته آینده همه ایستگاه‌های خط یک مترو در مدار خدمت رسانی قرار ‌می‌گیرد.

کد خبر 397891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسین US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 0
    کار خوبی می کنید آقای نوروزی حتما باید به رئیس جمهور اطلاع داده بشه....
  • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    جناب شهردار عزیز فکر کنم این آشفتگی را هم خودتان باید به همت و تدبیر خود و نیروهای شهرداری برطرف کنید. من که چشمم از این دولت آب نمی خورد. یعنی صداقتی نمی بینم. اگر کمی تدبیر میکردند این فاجعه در شهر قشنگمون پیش نمی اومد