سامانه جامع حمل‌ونقل بار شهرداری مشهد به بهره‌برداری رسید

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، از تولید، پیاده‌سازی و آغاز بهره‌برداری عملیاتی سامانه جامع حمل بار خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با اشاره به آغاز طراحی و تولید سامانه جامع حمل‌ونقل بار از بهمن ماه ۹۷، گفت: مراحل تحویل آزمایشی، تست و کانورت اطلاعات و استقرار این سامانه برای مجموعه مدیریتی حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد انجام شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشین سامانه حمل‌ونقل بار گفت: در سامانه قبلی تنها بخش صدور مجوز به صورت مکانیزه بود و سایر بخش‌ها و فرآیندهای انجام کار به صورت دستی انجام می‌شد، اما در طراحی جدید، تمام ویژگی‌ها و فرآیندهای انجام کار به صورت تنظیمات و آپشنال پیاده‌سازی شده است؛ به نحوی که در حال حاضر با استقرار سامانه جدید، مجموعه مدیریتی سازمان حمل‌ونقل بار درون شهری می‌توانند تمامی فعالیت‌های مرتبط با رانندگان و ناوگان خود را به صورت مکانیزه انجام داده و مدیریت کنند.

رجائیان با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات سامانه جامع حمل‌ونقل بار درون‌شهری عنوان کرد: این سامانه امکاناتی مانند صدور مجوز برای شرکت‌های حمل‌ونق؛ تمدید، ابطال و اعلام تغییرات پروانه بهره‌برداری؛ صدور، تمدید، ابطال، اعلام تغییرات رانندگان ناوگان باری، صدور، تمدید، ابطال، اعلام تغییرات پروانه فعالیت، صدور مجوزهای مکانی زمانی، موردی و مدت‌دار و صدور مجوزهای حمل کالای خطرناک و محموله ترافیکی را داراست و گزارش‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: سامانه جامع مدیریت حمل بار داری پنج زیرسیستم است که زیرسیستم بهره‌برداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرسیستم‌های این سامانه، فضای مدیریتی تسهیل‌شده‌ای را در اختیار مدیران عالی و میانی این سازمان می‌گذارد که علاوه بر افزایش بهرهوری و دقت عمل بیشتر، شفافیت مطلوبی را نیز در پی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا،  دوره آموزشی این سامانه برای شرکت‌های کارگزار با حضور نمایندگان هر دو سازمان، اوایل آبان سال جاری برگزار شد.

کد خبر 397885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.