هماهنگی با مترو، دلیل اصلی بازنگری خطوط اتوبوسرانی است

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ایجاد تغییرات در خطوط اتوبوسرانی خیابان امام خمینی(ره) و کوتاه شدن مسیر خط ۳۴ تا پایانه مترو قدس به دلیل استفاده بهینه از منابع اتوبوسرانی و هماهنگی با مترو انجام شده است.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شرکت واحد اتوبوسرانی باتوجه به شرایط سخت کنونی و محدودیت منابع، جلوگیری از هدر رفتن منابع موجود و بهینه کردن استفاده از اتوبوس است.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم در این خصوص کاهش طول خطوط کم‌بازده موازی در کریدورهای خیابان امام خمینی (ره)، کاوه و هزارجریب و جایگزین کردن یک خط اصلی با کارایی بالا و ناوگان مناسب است که این اقدام در کریدور خیابان امام خمینی (ره) در چند مرحله برای خطوط مختلف از جمله هشت، ۱۹، ۳۰، ۴۵، ۵۰، ۵۸، ۷۴ و ۸۸ انجام شد.  

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: ساماندهی و بازمهندسی شبکه خطوط موجود با انجام مطالعات لازم و بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات مکرر در کمیته ساماندهی خطوط با حضور کارشناسان و مدیران حوزه معاونت حمل ونقل انجام و تمام تغییرات و اقدامات مورد تایید اعضای کمیته قرار گرفت و مصوبات لازم دریافت شده است.  

وی با بیان اینکه با انجام اصلاحات در بعضی از خطوط اتوبوسرانی زمان حرکتی ناوگان خطوط تغذیه کننده و اصلی کم و زمان انتظار مسافران کاهش یافته است، گفت: با انجام این اصلاحات از حجم اتوبوس عبوری و متوقف به ترتیب در خیابان امام خمینی (ره) و میدان جمهوری اسلامی کاسته شده که این امر باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی و بهینه کردن مصرف سوخت می‌شود.  

صلواتی اظهار کرد: با انجام اصلاحات فوق دسترسی مسافران به منطقه جنوبی، مرکزی و شمالی شهر از طریق تسهیل دستیابی به ایستگاه قطار شهری میسر شده است همچنین در شرایط کنونی ضمن کوتاه شدن مسیر خط ۳۴، جهت بهبود دسترسی شهروندان ساکن این ناحیه یک خط با ظرفیت شش دستگاه اتوبوس و سرفاصله ۱۵ دقیقه از میدان استقلال تا میدان جمهوری برقرار شده است.  

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: با انجام اصلاحات در خطوط اعلام شده تعداد تراکنش خط ۳۴ در سال ۹۸ (مهرماه ۷۹۱ هزار و شبکه ۵۴۲ تراکنش) نسبت به سال ۹۷ (مهرماه ۷۱۲ هزار و ۲۱۶ تراکنش) ۱۱ درصد افزایش داشته است همچنین در پاسخ به انتقادات شهروندان نسبت به سرویس‌دهی، خط میدان جمهوری اسلامی تا میدان استقلال برقرار شده است.

کد خبر 397884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.