صدور  بیش از ۹ هزار باربرگ در قزوین

 مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۹ هزار و ۲۳۴ باربرگ برای خودروهای باری در شهر قزوین صادر شده است.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان، اظهار کرد: باربرگ، یک سند الکترونیکی حمل بار درون‌شهری است که با ثبت بار در سامانه باربرگ دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۷ تاکنون ۹ هزار و ۲۳۴ باربرگ برای خودروهای باری در شهر قزوین صادر شده است.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه صاحبان خودروهای باربری برای این کار باید ابتدا در سامانه www.utcms.ir ثبت نام کنند، اضافه کرد: طرح صدور باربرگ دی ماه سال ۹۷ از طرف سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شد.

عرشیان اضافه کرد: در  بند سه این دستورالعمل تصریح شده که هزینه صدور باربرگ در سه ماه نخست رایگان و بعد از آن با تصویب شورای شهر تا سقف ۱۰ هزار ریال به ازای هر باربرگ تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون این طرح به طور رایگان در قزوین اجرا شده است، اظهار داشت: دو نوع باربرگ شامل روزانه با ۲۴ ساعت اعتبار برای ناوگان یدک‌کش و جرثقیل و همچنین باربرگ به صورت آنلاین وجود دارد که وضعیت بار و موقعیت راننده در آن‌ها ثبت و مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین امکان توزیع عادلانه لاستیک، دسترسی به آن در هر زمان و مکان، بیمه بار و تخصیص سهمیه سوخت بر مبنای عملکرد و جلب اعتماد صاحبان بار را از جمله مزایای باربرگ عنوان کرد.

وی افزود: پیش از این بدون باربرگ مالک بار نمی‌دانست که بارش به وسیله چه کسی و در کجا حمل می‌شود اما با صدور باربرگ اطلاعات کامل بار و زمان و مکان حمل آن بین فرستنده و صاحب بار در سامانه مشخص شده و حتی امکان امتیازدهی به فرستنده بار از سوی صاحب بار فراهم است.

کد خبر 397881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.