همه دستگیرشدگان حوادث سهمیه بندی بنزین از وضعیت زندان و نگهداری‌ راضی‌ هستند

دادستان کل کشور گفت: بعد از حوادث اخیر که در پی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اتفاق افتاد، تعدادی از افراد دستگیر شدند و اکنون در بازداشت به سر می‌برند، این افراد با خانواده‌ خود ارتباط گرفته و تماس تلفنی داشته‌اند و نکته مهم این است که همه آنها از وضعیت زندان و نگهداری‌ اعلام رضایت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه جریان بازدید از زندان بزرگ فشافویه در رابطه با وضعیت زندانیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازدید دو ساعته‌ای که از زندان بزرگ تهران صورت گرفت، دیدار چهره به چهره‌ای با افراد دستگیر شده داشتیم.

وی افزود: بعد از حوادث اخیر که به واسطه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اتفاق افتاد، تعدادی از افراد دستگیر شدند و اکنون در بازداشت به سر می‌برند. کنترل این کار و نظارت بر کارهایی که این افراد انجام داده‌اند، مورد توجه دستگاه قضایی است، هم به لحاظ اینکه افرادی که در این حوادث ممکن است مقصر نباشند و بی‌گناه باشند و در جمعیت دستگیر شده باشند و افرادی که ممکن است دارای تقصیر در مراتب مختلف باشند.

منتظری ادامه داد: تاکید ما به مسئولان در زندان فشافویه این بود که هرچه سریع‌تر این افراد تعیین تکلیف شده و زودتر غربالگری شوند، البته مسئولان مرتبط هم وعده داده‌اند که ظرف 48 ساعت آینده غربالگیری آنها به پایان خواهد رسید.

دادستان کل کشور تصریح کرد: افراد دستگیرشده‌ای که بی‌گناه تشخیص داده شوند، در اولین فرصت آزاد خواهند شد اما آنهایی که مرتکب جرم شده‌ باشند، حتما به سرعت درجه‌بندی شده و به جرم آنها رسیدگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که جرم کمتری دارند و مرتکب جرائم خیلی مهم نشده‌ باشند، هرچه زودتر تعیین تکلیف می کردند، اما آنهایی که جرائم سنگینی انجام داده‌ باشند در چارچوب قوانین با آنها برخورد خواهد شد.

منتظری افزود: در این بازدید دو ساعته به تمام دستگیرشدگان توصیه کردیم که در بازجویی‌ها و تحقیقات از خود صداقت به خرج دهند، زیرا وقتی صداقت داشته باشند می‌توان به آنها کمک کرد.

وی تصریح کرد: این افراد همگی با خانواده‌ خود ارتباط گرفته و تماس تلفنی داشته‌اند و نکته مهم این است که همه این دستگیرشدگان از وضعیت زندان و نگهداری‌ خود اعلام رضایت کرده‌اند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: پیام ما به دشمنان کشور این است که تصور نکنند با فریب دادن عده قلیلی می‌توانند به اهداف خود برسند، البته عوامل اصلی هم شناسایی شده و هیچ خط قرمزی برای برخورد با آنها نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: قطعا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با توجه به مستندات موجود مسائل را تعقیب کرده و برای ما هم شناسایی عوامل اصلی اولویت دارد که البته تا امروز هم تعدادی دستگیر شده اند.

دادستان کل کشور گفت: این افراد که عوامل اصلی هستند بدانند که امکان گریز و فرار برایشان وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ملت ایران همانگونه که در همه مراحل همراه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بوده‌اند برای بازگرداندن آرامش به کشور اکنون هم حامی و همراه باشند. بیگانگان و دشمنان در طول چهار دهه گذشته دشمنی کرده و از هر فرصتی برای برهم زدن آرامش نظام استفاده کرده، اما تا امروز به نتیجه دلخواه خود نرسیده است.

منتظری خاطرنشان کرد: امروز بیگانگان در منطقه تلاش‌هایی می کنند و با همه سرمایه‌گذاری‌ها دست آنها کوتاه مانده و تنها چند بانک را به آتش کشیده اند که این موضوع باید برای آنها آبروریزی باشد.

وی افزود: ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اجازه نمی دهد دشمن بخواهد از این موقعیت سوء استفاده کند و به نتیجه دلخواه خود برسد. لذا من به جوانان توصیه میکنم تا به دستگاه قضایی اطلاعاتی و امنیتی کشور کمک کرده و تصاویر و مستندات خود از اغتشاشگران را به دستگاه های امنیتی ارائه دهند.

منتظری عنوان کرد: اگر هر شهروندی در کشور خود را همیار و کمکیار دستگاه های امنیتی بداند در ایجاد امنیت سهیم می شود و به این ترتیب امنیت کشور حفظ خواهد شد.

دادستان کل کشور گفت: در این بازدید به دستگاه های امنیتی و ضابطان توصیه کردیم تا با تلاش شبانه روزی موضوع غربالگری را تسریع کنند.

کد خبر 397858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.