زمان اجرای طرح ترافیک در پایتخت یک ساعت کاهش یافت

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای آذرماه تا پایان امسال، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این اطلاعیه آمده است: کاهش یک‌ساعته زمان اجرای طرح شامل هر دو محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا می‌شود.

این تصمیم با توجه به کوتاه شدن طول روز و به جهت تخلیه سریع‌تر ترافیک بزرگراه‌های شهر در ساعات شبانگاهی، برابر اختیارات قانونی شهرداری تهران و بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور تهران اتخاذ شده است.

از اول تیرماه امسال محدوده زوج و فرد شهر تهران حذف و به جای آن و در همان محدوده حلقه دوم طرح اصلی ترافیک با عنوان طرح کنترل یا کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.

خودروهای پلاک تهران در هر فصل از سال می‌توانند ۲۰ روز و خودرو های پلاک شهرستان ۱۵ روز در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به صورت رایگان تردد کنند و دیگر براساس رقم‌های زوج یا فرد پلاکشان نمی‌توانند وارد آن محدوده شوند.

افرادی که قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده (نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف‌هایی برخوردار می‌شوند.

کد خبر 397842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.