دیه کشته شدگان ناآرامی‌های اخیر پرداخت می‌شود

تکذیب انتقال بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر با آمبولانس، پرداخت دیه به کشته شدگان حوادث اخیر، توزیع بسته‌های غذایی بین زنان باردار مناطق محروم و تجویز آنتی بیوتیک در بیش از ۴۸ درصد نسخه‌های پزشکی برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی دوم آذرماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، غلامرضا سلیمانی رییس بیمه مرکزی درباره میزان خسارت‌های برآورد شده ناشی از اغتشاشات اخیر از سوی شرکت‌های بیمه گفته است: ارزیابی برای میزان خسارت ادامه دارد و هنوز گزارش‌ها نهایی نشده است که قابل اطلاع رسانی باشد.

وی درباره احتمال آسیب‌های عمدی برای دریافت خسارت از بیمه گفت: معیار و ملاک تشخیص برای پرداخت خسارت گزارش‌های پلیس است اگر پلیس تشخیص دهد که خسارت تعمدی بوده، شرکت بیمه مسئولیتی برای پرداخت خسارت وارد آمده ندارد.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا اسناد و مدارک از جمله ضمانت نامه و ... آسیب دیده در بانک‌ها که در جریان اغتشاشات دچار حریق شدند، تاکید کرد: اسناد و مدارک تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

وی درباره پرداخت دیه افرادی که در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند،اظهار کرد: به هر کشته شده‌ای که تحت پوشش بیمه باشد، شرکت بیمه دیه وی را پرداخت می‌کند

تکذیب انتقال بازداشتی‌های ناآرامی‌ها با آمبولانس

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت شایعاتی مبنی بر استفاده از آمبولانس‌ها در دستگیری و انتقال برخی اغتشاش‌گران در ناآرامی‌های اخیر را تکذیب کرد.

وی افزود: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و قویا تکذیب می‌شود. بی‌تردید این شایعات نیز خطی تبلیغاتی است که افراد خاص برای لاپوشانی رفتارهای زشت، ناجوانمردانه و غیرانسانی حمله به آمبولانس‌ها و مراکز فوریت‌های پزشکی بافته‌اند تا بلکه این رفتار غیرقابل توجیه عده‌ای معدود افراد اخلال‌گر و اشرار را در برخی شهرها توجیه کنند.

وی تاکید کرد: آنچه که رسالت، مسوولیت و وظیفه وزارت بهداشت و نظام سلامت بوده و هست، رسیدگی عاجل به نیازهای سلامتی و فوریت‌های پزشکی بیماران و مصدومان بوده و هیچ گاه وزارت بهداشت و مجموعه عوامل آن، از هیچ مصدوم و بیماری، از مسلک، دین، مذهب، گرایش سیاسی و اینکه به کدام طرف ماجرا حتی در اعتراضات یا اغتشاشات تعلق داشتند، سوال نخواهد کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: با وجود هجمه‌های غیرانسانی ورفتار زشتی که برخی افراد و اشرار مرتکب شده‌اند و به بهانه‌های واهی بیش از ۱۵۰ دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی و پشتیبانی و بیش از ۴۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی و افزون بر ۱۵ نفر از پرسنل خدوم و زحمتکش اورژانس ۱۱۵ را مورد حمله و همجمه قرار دادند.

تجویز آنتی بیوتیک در بیش از ۴۸ درصد نسخه‌های پزشکی

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با هشدار نسبت به خطر مصرف بی‌رویه و یا نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها و ایجاد مقاومت میکروبی، گفت: نزدیک به ۴۸ درصد نسخ تجویزی‌مان که طی امسال مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ‌حاوی آنتی‌بیوتیک هستند که نسبت به نُرم بیماری‌های عفونی و با توجه به اپیدمیولوژی بیماری‌ها در کشور، مقداری بالاست.

مهرناز خیراندیش درباره میزان مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتک‌ها در کشور، گفت: برآورد دقیقی از میزان مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در کشور وجود ندارد؛ چراکه کسانی که به صورت خودسرانه آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند، مصرف‌شان در جایی ثبت نمی‌شود. البته آمار تجویز و فروش آنتی‌بیوتیک‌ها ثبت می‌شود، اما نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم که همه آنتی‌بیوتیک‌هایی که بدون تجویز، فروش رفته‌اند، آمار مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک تلقی می‌شود. زیرا ممکن است قسمتی از این داروها تاریخ مصرف‌شان گذشته باشد یا در بیمارستان‌ها و در فرآیندهای دیگر استفاده شده باشند. بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی درباره مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها اعلام کرد.

۳ آنتی‌بیوتیکی که بیشتر تجویز شده‌اند

خیراندیش تاکید کرد: بررسی بیش از ۱۰۶ میلیون نسخه بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۷ و شاخص‌های نسخه‌نویسی نشان می‌دهد که در بیش از ۴۸ درصد نسخ، انواع آنتی بیوتیک تجویز شده است. بنابراین پرمصرف‌ترین داروها در کشور آنتی بیوتیک‌ها هستند. در گروه آنتی بیوتیک‌ها، به ترتیب قرص مترونیدازول، قرص سفیکسیم و کپسول آموکسی سیلین تجویز بالاتری داشته‌اند.

دهه اول دی ماه نتایج اولیه آزمون استخدامی دولت اعلام می‌شود

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه آزمون استخدامی در دو نوبت صبح و عصر در ۱۸۰ شهر و ۲۵۰ حوزه امتحانی در روز پنجشنبه ۳۰ آبان ۹۸ برگزار شد، گفت: در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور برای ۵۲۱ هزار و ۹۷۳ داوطلب کارت آزمون صادر شد که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۱۴ داوطلب زن و ۱۹۱ هزار و ۹۵۹ داوطلب مرد هستند. به عبارت دیگر ۶۳.۲۲ داوطلبان را زنان و ۳۶.۷۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی معرفی شدگان مرحله اول این آزمون در دهه اول دی ماه ۹۸ منتشر خواهد شد.

فرهنگیان تا سه سال آینده صاحبخانه می‌شوند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، بعد از امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش خبر داد که فرهنگیان فاقد مسکن در سراسر کشور تا سه سال آینده صاحبخانه می‌شوند.

وی اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها تقاضا داریم که دو وزارتخانه راه و آموزش و پرورش را برای رسیدن به هدف ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی حمایت کنند.

وی در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش دو هفته فرصت دارد تا اسامی دقیق فرهنگیان فاقد مسکن را به وزارت راه اعلام کرده و همچنین اطلاع دهد که در کدام استان‌ها کارکنان آموزش و پرورش بیشتر فاقد مسکن هستند.

آغاز توزیع شیر در مدارس مناطق محروم

علی الهیار معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع شیر در استان‌هایی ازجمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان از امروز تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تحصیلی ۳۰ تا ۳۲ نوبت شیر در مدارس توزیع تا به افزایش شاخص‌های تغذیه‌ای و یادگیری دانش آموزان کمک شود.

وی گفت: امسال با اعمال نظر هیئت دولت از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار که در قانون بودجه است، ۱۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است و در صورت افزایش اعتبار، طرح توزیع شیر مدارس گسترش خواهد یافت.

سوءتغذیه علت ۸۰ درصد معلول‌زایی‌ها

محسن منصوری رئیس بنیاد علوی از توزیع ماهانه یک میلیون سبد غذایی با ۱۴ قلم کالا بین زنان باردار مناطق محروم خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های اجرا شده از سوی بنیاد مستضعفان  کمک‌رسانی به زنان باردار مناطق محروم است که به دلیل نداشتن بضاعت مالی، دچار سوء تغذیه شده‌اند و به دنبال این مشکل بیش از ۸۰ درصد از نوزادانشان معلول متولد می‌شوند.

کشف سموم شیمیایی قاچاق در اشتهارد

سرهنگ "کامران ملکی" فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد البرزگفت: با تلاش ماموران آگاهی شهرستان اشتهارد ۶۶۷۵ لیتر سم قاچاق و ۱۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی غیرمجاز کشف شد .

وی افزود: عوامل اداره تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام و در بازدید از این شرکت چهارهزارو ۴۵۰ عدد بطری یک و نیم لیتری حاوی سموم قاچاق و ۱۰۰ کیلو گرم انواع کودهای شیمیایی غیر مجاز با لیبل برندهای خارجی کشف کردند .

کد خبر 397841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.