بازدید دادستان کل کشور از زندان فشافویه/ بی گناهان آزاد می شوند

دادستان کل کشور گفت: تا ۴۸ ساعت آینده همه دستگیر شدگان اغتشاش‌های اخیر غربالگری و بی گناهان آزاد می‌شوند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری پس از دیدار چهره به چهره و حدود ۲ ساعته خود با دستگیر شدگان اغتشاش‌های اخیر در زندان فشافویه در پاسخ به سوالی درباره هدفش از حضور در این زندان افزود: کنترل و نظارت درباره بازداشت شدگان حوادث اخیر مورد توجه دستگاه قضایی است چرا که شاید در بین دستگیرشدگان افرادی بی گناه باشند و افرادی هم دچار تقصیر در درجه‌های مختلف باشند. تعیین تکلیف و غربالگری این‌ها برای ما بسیار مهم است و مسئولان مربوطه قول دادند تا ۴۸ ساعت آینده این موضوع به نتیجه برسد.

وی افزود: مقرر شد تعدادی از دستگیر شدگان که مرتکب تخلف و جرمی نشده اند، در اولین فرصت آزاد شوند و آن‌هایی که مرتکب جرم شدند درجه بندی شوند و آن‌ها که جرایم کمتری دارند و مرتکب جرایم مهمی نشده اند، تعیین تکلیف شوند و با کسانی که جرایم سنگین مرتکب شده اند در چارچوب قوانین و مقررات برخورد شود. از همه دستگیر شدگان خواستیم صداقت داشته باشند. همه این دستگیر شدگان با خانواده خود ارتباط برقرار کرده اند و از وضع زندان ابراز رضایت کرده اند و امیدواریم فریب خوردگان دیگر فریب نخورند.

دادستان کل کشور ادامه داد دشمنان هم تصور نکنند با فریب دادن عده‌ای قلیلی از شهروندان به اهداف خود می‌رسند. قطعاً دستگاه قضایی با عوامل اصلی برخورد قاطع خواهد کرد.

منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تعداد از عوامل اصلی دستگیر شده اند؟ گفت: تعدادی از این عناصر و به اصطلاح خودشان راهبران یا لیدرها دستگیر شده اند و برخی نیز در رصد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هستند. مردم همان گونه که در همه مراحل با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی همراهی کردند و عاملی اصلی برای ایجاد آرامش در کشور بودند، همچنان در صحنه باشند چرا که دشمن در این ۴۰ سال علیه ما برنامه ریزی کرده است، اما تاکنون برای خودش زحمت درست کرده و آبرو و حیثیت خود را از بین برده است.

وی به سرمایه گذاری‌های دشمنان در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: باعث شرمندگی دشمنان است که برخی‌ها را به آتش زدن بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها تحریک کردند، اما ملت غیور و منسجم ما همیشه در صحنه هستند و اجازه نخواهند داد دشمن از شرایط سوءاستفاده کند.

دادستان کل کشور مردم را پشتوانه نظام خواند و از آن‌ها خواست هرگونه اطلاعات، تصویر و فیلمی در خصوص اغتشاش‌های دارند، در اختیار دستگاه اطلاعاتی، امنیتی و قضایی قرار دهند و هر شهروندی خود را مسئول تأمین امنیت جامعه بداند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پاسخ به سوالی درباره تعداد دستگیر شدگان هم گفت: تعداد مشخص نیست چرا که عده‌ای پس از دستگیری آزاد شدند و عده‌ای همچنان در زندان‌های عادی و عده‌ای دیگر در زندان‌های امنیتی هستند. عوامل ما و ضابطان به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند که هر چه سریعتر تکلیف افرادی که بی گناه هستند، مشخص شود.

افراد بی گناه آزاد می‌شوند 

وی به اتفاق هیئتی با دستگیرشدگان اغتشاش‌های روزهای اخیر گفتگو کرد و گفت: افراد بی گناه آزاد می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در دیدار چهره به چهره با دستگیر شدگان گفت: اگر صداقت داشته باشید و حقایق را بیان کنید، قطعا با تخفیف‌هایی مواجه خواهید بود شاید در میان شما افراد بیگناهی هم باشند که بعد از غربالگری حتما افراد بی گناه آزاد خواهند شد.

دستگیرشدگان در بندهای این زندان بیشتر جوانان حدود ۲۰ ساله بودند که عمده آن‌ها در منطقه تهرانسر، چهارراه ولیعصر، شهریار، ملارد و اطراف دانشگاه تهران دستگیر شده بودند.

قریب به اتفاق دستگیر شدگان در مصاحبه با خبرنگار ما ادعا می‌کردند یا در زمان رفتن به منزل یا محل کار دستگیر شده اند و عده‌ای هم ادعا می‌کردند فقط برای تماشا رفته بودند.

کد خبر 397829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.