۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
به داد مهاجرانی برسید

روزنامه مستقل در سرمقاله امروز خود با تیتر "به داد عطاالله مهاجرانی برسید"، به بررسی دلایل حمله تندرو ها به این چهره سیاسی سابق کشور پرداخته است.

به گزارش ایمنا، علی نظری در سرمقاله روزنامه مستقل نوشت: دلم برای همشهری خوش سخن و صاحب قلمم می‌سوزد. هرگاه از این سیاستمدار اراکی- شیرازی یادداشتی می‌خوانم، در می‌یابم که ایشان به بلندگوی تمام عیار نظام جمهوری اسلامی در بیرون از مرزها تبدیل شده است.

مهاجرانی در طول ۵ سال گذشته ده‌ها مورد تمجید و تکریم از آیت‌الله خامنه‌ای داشته است به گونه‌ای که بارها مخالفان حکومت ایران عطالله مهاجرانی را متملقی زبردست و قهار می‌خوانند اما در ادبیات تندروهای داخلی وقتی مطلبی درباره ایشان می‌نویسند با القابی چون وزیر فراری و متهم اخلاقی وی را متهم می‌نمایند.در طول چند سال گذشته هرگاه که این وزیر اسبق جمهوری اسلامی به تلویزیون بی بی سی آمده به شکلی کاملا آشکار و عیان به براندازان می‌تازد و طوری از سیاست‌های جمهوری اسلامی دفاع می‌نماید که حتی اصول‌گرایان تندرو هم به این میزان تسلط و چیرگی نمی‌توانند مدافع تمام قد نظام باشند. چندی پیش با یکی از اصول‌گرایان درباره مواضع اخیر مهاجرانی صحبت می‌کردم، از وی پرسیدم این روزها مهاجرانی بخاطر مواضع حمایتی‌اش از رهبری و نظام به سیبل مخالفان حکومت اسلامی تبدیل شده است، چرا مقامات امنیتی کشور به این همه استغاثه‌های وی اعتنایی نمی‌کنند؟ شاید در پس پرده این همه اظهارات متملقانه مهاجرانی، گرفتن مجوز از مسئولان نظام برای بازگشت به کشور باشد.

پاسخی که این چهره با نفوذ اصولگرا به بنده داد واقعا برایم حیرت انگیز بود.پاسخش چنین بود: مهاجرانی عامل سعودی است و ارتزاق کننده از فرقه اسماعیلیه شعبه لندن است. دلم واقعا برای نگون بختی مهاجرانی سوخت که در اثر فشار زندگی در غربت اینچنین به تضرع افتاده است، اما در داخل کشور هیچ کس به شیون‌های وی برای باز گشت به وطن توجهی نمی‌نماید!

چگونه است که نیروهای موثر در مراکز خاص چشم‌هایشان را بر این همه زاری و کرنش عطالله مهاجرانی بسته‌اند؟ چرا مهاجرانی وقتی مشاهده می‌کند در مقام یک فرد تائب کسی از مسئولان حکومت توبه وی را قبول نمی‌نماید، بازهم اصرار بر مجیزگویی دارد! به اعتقاد بنده شخصی مانند مهاجرانی بریده است و مسئولان حکومتی هم بخوبی بر این ویژگی مهاجرانی وقوف دارند و تعمدا به تقاضاهای غیر مستقیم وی پاسخ نمی‌دهند و همچنان در حالت چشم انتظاری ایشان را نگاه داشته تا از لندن به‌عنوان مدافع نظام ایفای نقش نماید.

اما مهاجرانی همچنان بر رویه کنونی مبنی برحمایت از جمهوری اسلامی اصرار می‌ورزد. روز به روز در بین مخالفان جمهوری اسلامی منفورتر می‌گردد و مقامات جمهوری اسلامی هم بر صداقتش تردید دارند، به قول مثل معروف از شهر رانده و از ده مانده است. اما در بین ده‌ها چهره سرشناس سیاسی که طی سال‌های اخیر از کشور به تبعید خود خواسته دست زده‌اند، فقط مهاجرانی است که نه در غربت دلش شاد است نه رویی در وطن دارد!

امیدوارم مسئولان نظام جمهوری اسلامی به این همه تلاش‌های متملقانه آقای مهاجرانی پاسخی مثبت دهند تا این فرد مضطر و گرفتار به وطن برگردد.

کد خبر 397800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • وکیل IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    5 3
    اقای مهاجرانی باید درباره ابهاماتی مانند تامین هزینه تحصیلی فرزندش توسط سفارت عربستان توضیح دهد ، توبه او اگر واقعی باشد پذیرفته می شود .رفتن به دامن دشمن مملکت تاوان سختی دارد و همیشه خیانتها قابل جبران نیستند.