ژاپن توانسته روند سالمندی جمعیت را متعادل کند

مشاور بین‌المللی طرح شهر دوستدار سالمند گفت: تجربه‌ای که در کشور ژاپن در راستای شهر دوستدار سالمند دارم را اینگونه بیان می‌کنم که ژاپن توانسته روند سالمندی جمعیت را به صورت متعادل درآورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «رینتاروموری» صبح امروز- شنبه دوم آذرماه ۹۸ - در نشست تخصصی شهر دوستدار سالمند اظهار کرد: در شهرها تمام گروه‌های سنی، نه فقط سالمندان، باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: تجربه‌ای که در کشور ژاپن دارم را اینگونه بیان می‌کنم که ژاپن توانسته روند سالمندی را به صورت متعادل درآورد.

مشاور بین المللی طرح شهر دوستدار سالمند با تأکید بر رسیدگی به تمام گروه‌های سنی در شهرها گفت: وقتی می‌خواهیم به گروه سنی بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم باید تمام گروه‌ها را در نظر بگیریم.

وی افزود: اصفهان در کنار زیبایی شهری و جاذبه‌های تاریخی، جوِ اتمسفر قابل قبول و آرامش بخشی دارد که برای توریست‌ها قابل لمس است و کمک می‌کند احساس امنیت و آرامش برای گردشگران به وجود آید و البته این احساس امنیت و آرامش برای سالمندان ضروری است.

رینتاروموری ادامه داد: موضوع دیگر فردگرایی است که صحبت کردن درباره آن دشوار است؛ باید به سالمندی فردگرایی پرداخته شود و البته این یک موضوع ملی نیست، بلکه موضوعی شهری بوده و شهرداری‌ها باید به آن بپردازند.

وی تصریح کرد: وقتی به سیاست‌های شهروندی نگاه می‌کنیم و بخواهیم کشوری پیشرفته داشته باشیم، پُرکردن فاصله کم درآمد و پردرآمد نیاز به سیاست‌های فردی دارد و البته در مباحث محیطی باید نیازهای شهرها را مورد توجه قرار دهیم.

مشاور بین المللی طرح شهر دوستدار سالمند گفت: در این نشست دو روزه قرار نیست آموزشی ارائه دهیم بلکه تجربیات خود را به اشتراک خواهیم گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه در مباحث سالمندی باید به سیاست‌های فردی توجه شود، گفت: نیازهای سالمندان در گروه‌های مختلف باهم متفاوت است؛ خوشبختانه ۶۰ ساله‌ها سلامت خوبی دارند و فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند.

رینتاروموری تصریح کرد: در شهرهای دوستدار سالمند باید مشکلات زندگی سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 397794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.