۸ محور شهر دوستدار سالمند در نشست تخصصی اصفهان تعیین شود

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: امروز در نشست تخصصی شهر دوستدار سالمند پیرامون هشت محور شهر دوستدار سالمند باید تعیین وضعیت و برای آن پیشنهاد اصلاحات ارائه شود تا طرح آماده فعالیت و تقسیم وظایف بین دستگاه ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد صبح امروز -شنبه دوم آذرماه ۹۸ - در نشست تخصصی شهر دوستدار سالمند اظهارکرد: اسفندماه سال ۹۴ برای نخستین بار پیشنهاد پیوستن اصفهان به شهرهای دوستدار سالمند مطرح شد و نمایندگان شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در کارگاهی با حضور متخصصان این پیشنهاد را بررسی و درقالب جلسات مشترک به واقعیت نزدیک شد.

وی افزود: سال ۹۵ این پیشنهاد به عنوان مصوبه شورای سالمندان پذیرفته شد و باتوجه به اینکه در سال ۹۷ اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک فرایندهایی را در دستور کار خود قرار داد، به نظر می‌رسد این دو فرایند مکمل یکدیگر باشند و در نقاط مشترک به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه بین دبیرخانه شورای ملی سالمندان، معاونت توانبخشی بهزیستی کشور و بهزیستی استان و شهرداری اصفهان گفت: براساس این تفاهم‌نامه «شاهیوندی» به عنوان مجری منتخب دبیرخانه شهر دوستدار سالمند معرفی و طرح اولیه انجام گرفت.

وی ادامه داد: در نشست تخصصی شهر دوستدار سالمند تمام مدعوین در جریان طرح آماده شده قرار خواهند گرفت و البته درخصوص هشت محور باید تعیین وضعیت و برای آن پیشنهاد اصلاحات ارائه شود تا طرح آماده فعالیت و تقسیم وظایف بین دستگاه ها انجام شود.

فرشاد تصریح کرد: در بحث محیط مناسب سازی شده، حمل ونقل مناسب، مشارکت اجتماعی، احترام به سالمندان، مشارکت مدنی و اشتغال، اطلاعات و ارتباطات، حمایت  اجتماعی و خدمات سلامت در این نشست دو روزه باید به وفاق برسیم.

به گزارش ایمنا، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان سخنرانی خود روز اصفهان را به صورت خاص به «نوروزی» شهردار اصفهان تبریک گفت.

کد خبر 397790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.