۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
فوت روزانه ۲۵ نفر در تبریز

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به اینکه روزانه ۲۵ فوتی در آرامستان‌های این شهر دفن می‌شود، گفت: حدود ۶۰ درصد از متوفی‌ها مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

به گزارش ایمنا، احد فلاح با بیان اینکه سالانه بیش از ۹ هزار نفر در کلانشهر تبریز فوت می‌کنند. اظهار کرد: با هدف تجمیع خدمات متوفیان و نیز تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، غسالخانه زنانه وادی رحمت به مکان جدید خود در ساختمان معراج منتقل شد.

فلاح افزود: این اقدام برای تجهیز سالن‌های تغسیل و وداع با متوفیان و برای تکریم شهروندان به اجرا درآمده است و در سیستم جدید، ارتباط خانواده‌های متوفیان با سالن غسالخانه قطع و تحویل و وداع با متوفیان به صورت مکانیزه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز تصریح کرد: ساختمان معراج به یک سالن بزرگ برای حضور خانواده‌های متوفیان مجهز بوده و همچنین سه سالن بزرگ نماز میت نیز در کنار آن تعبیه شده است، از دیگر مزایای تجمیع غسالخانه مردانه و زنانه در ساختمان معراج می‌توان به کاهش ترافیک وادی رحمت و جانمایی پارکینگ بزرگ و رایگان در روبه‌روی این محل اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای آسفالت پارکینگ جدید در وادی رحمت تبریز با سازمان عمران شهرداری تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم، گفت: غسالخانه زنانه وادی رحمت به محل جدید خود منتقل شد و بر همین اساس نیاز بود که در مقابل غسالخانه پارکینک احداث شود؛ تلاش داریم شهروندان در تردد به وادی رحمت و سازمان آرامستان‌ها با مشکل مواجه نشوند و با آرامش روحی و روانی به زیارت اهل قبور بپردازند.

فلاح در خصوص استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در آرامستان‌های شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: با شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکراتی شده است و در فاز نخست استفاده از این تجهیزات به مقبره‌های خانوادگی اختصاص یافته است که حدود ۲۰۰ مقبره را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها در خصوص تصفیه آب‌های غسالخانه‌های آرامستان وادی رحمت، اضافه‌ کرد: با سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب مذاکراتی شده است تا فاضلاب وادی رحمت به فاضلاب شهرک اندیشه متصل شود و از این منظر مشکلی متوجه محیط زیست و شهروندان نباشد.

کد خبر 397778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.