۱۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه زندگی هستند

رئیس کل بیمه مرکزی از آغاز به کار دومین بیمه زندگی در صنعت بیمه خبر داد و تصریح کرد: جذب نقدینگی،‌ رشد سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه‌گذاری خرد از طریق بیمه زندگی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که در جزیره کیش برگزار شد با اشاره به اهمیت نفوذ بیمه زندگی در صنعت بیمه و لزوم برنامه‌ریزی به سمت افزایش سهم بیمه زندگی در این صنعت افزود: الان در کشور ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش این بیمه هستند، در حالی که باید به جایی برسیم که ۶۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه به بیمه زندگی اختصاص یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به خرید بیمه‌های زندگی در دوره‌های زمانی مختلف، بیان کرد: مردم الان فقط بیمه را در شخص ثالث و درمان می‌بینند، ولی باید محصولات بیمه‌ای به صورت گسترده در جامعه شناخته شود.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که صنعت بیمه می‌تواند پول‌های خرد جامعه را در کنار بانک‌ها و بازار سرمایه جمع‌آوری کند، افزود: در آئین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری بیمه تکلیف شده تا شرکت‌های بیمه ۴۰ درصد درآمد خود را در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته وی ورود شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه به رشد بازار مالی ختم می‌شود. البته یکی از ارکان قدرتمند بازارهای مالی صنعت بیمه است که در بسیاری از کشورها قدرت شرکت‌های بیمه موجب تاسیس بانک می‌شود، هرچند در ایران روال برعکس است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: دنبال تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار برای خرید و فروش در بازار سرمایه هستیم.

کد خبر 397728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.