۱۰ روستای شهرستان دهاقان دارای کتابخانه‌ عمومی است

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهاقان گفت:کتابخانه های عمومی این شهرستان از نظر سرانه کتاب و زیربنا جایگاه نخست استانی رابه خود اختصاص داده است.

زیبا وفادار در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، با بیان اینکه کتابخانه های این شهرستان از نظر سرانه عضویت در رتبه نخست استانی قرار دارد، اظهار کرد: کتابخانه های عمومی این شهرستان از نظر سرانه کتاب و زیربنا جایگاه نخست استانی را به خود اختصاص داده است و در چند ماه گذشته شهروندان تعداد دو هزار و ۱۰۰جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا کرده اند.

وی با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت:نهضت انقلاب اسلامی برمبنای همین موضوع شکل گرفته و درحال حاضر مهم ترین سفارش و دغدغه رهبری نیز مطالعه، کتابخوانی و ارائه کتاب‌ها با موضوعات اثر بخش است و باید این جمله را متذکر شویم که هیچ سکونت گاه انسانی اعم از شهر و روستا کامل نخواهد بود مگر اینکه یک کتابخانه در آن قرار داشته باشد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهاقان با اشاره به اینکه ۱۰روستای شهرستان دارای کتابخانه‌های عمومی است، افزود: کتابخانه به عنوان یک مکان امن برای بچه ها، یک مرکز بزرگ اطلاعاتی و مکان فرهنگی برای همه شهروندان است که در آن می توان آموزش فردی و مطالعه آزاد را دنبال کرد، در واقع کتابخانه های عمومی یکی از مهم ترین سرمایه های هر شهری است چراکه دانش اندوزی و آگاهی افزایی در آن شکل می گیرد.

وفادار با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در سرار کشور، تصریح کرد:در سال گذشته تعداد ۸۶۹ نفر از شهرستان در این جشنواره بزرگ کتابخوانی شرکت کرده بودند که امسال این تعداد به یک‌هزار و۷۲۱ نفر افزایش یافت و شهرستان دهاقان رتبه دوازدهم استان راکسب کرد.

وی افزود: از ویژگی های این جشنواره متنوع بودن منابع بود که در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد و فرصت خوبی برای مطالعه در فضای مجازی را پدید آورد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهاقان با اشاره به اینکه از ۲۲ شرکت کننده برتر این جشنواره در شهرستان تجلیل شد، گفت: امیدواریم فرصت های بهتر با شرایط مسائدی برای برگزاری مسابقات کتابخوانی فراهم تا از بروز مشکلات اجتماعی نیز جلوگیری شود.

کد خبر 397725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.