گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مهم‌ترین مسائل داخلی و رویدادهای منطقه و جهان و مناسبت های هفته از جمله هفته بسیج، افزایش قیمت بنزین و اغتشاشات اخیر اشاره کردند که در زیر گزیده‌ آن‌ها را می‌خوانید:

تشکیل بسیج  از اندیشه‌های ناب و تفکرات پاک امام بود 

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: تشکیل بسیج مستضعفین از اندیشه‌های ناب و تفکرات پاک امام بود که با درک درست و دوراندیشی از شرایط آینده انقلاب فرمان تشکیل آن صادر شد.

امام جمعه گلپایگان افزود: بسیج مستضعفین یعنی توده‌ای از مردم مومن و دینی که دارای اراده قوی و ایمانی راسخ هستند منتها استکبار جهانی در گذشته از رشد و حرکت و بالندگی‌ آن‌ها جلوگیری کرد و اراده سیاسی خود بر این توده عظیم مردمی مسلط ساخت.

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه امام، ملت ایران را به حرکت و پویش عمومی دعوت کرد، افزود: هر حرکتی ایدئولوژی و برنامه‌ریزی می‌خواهد و برای اینکه نقش آفرین باشد به اراده و پشتکاری قوی نیاز دارد.

وی ادامه داد: با روحیه جهادی و اخلاق و فتوت و مردانگی و به دور از تعلقات دنیوی برای رسیدن به نتیجه نهایی باید از ولی امرمسلمین تبعیت کرد.

امام جمعه گلپایگان گفت: بسیج یک نهاد فراسازمانی است و بسیجیان در عرصه امنیتی و علم و فنآوری و حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های بزرگی داشتند به طوری که دشمن تحمل بسیجیان را نخواهد داشت و مورد خشم و کینه استکبار جهانی و آمریکا هستند.

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به اینکه اغتشاشات هفته اخیر به بهانه سهمیه بندی بنزین در کشوراتفاق افتاد، گفت: در پی  اعتراض مسالمت آمیز مردم عده‌ای آشوبگر به دستور منافقین و رژیم منحوس و خبیث پهلوی با سوء استفاده از این تجمع مردمی کینه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین تصمیم قوای سه گانه در راستای مصرف بهینه و جلوگیری از قاچاق بنزین بود، گفت: دولت موظف بود که زیرساخت‌های لازم و اساسی را انجام دهد و با یک اطلاع رسانی جامع در یک  شیب ملایم موضوع سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را حیاتی کند.

با عوامل اغتشاش نباید هیچ مماشاتی صورت بگیرد

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه  بادرود اظهار کرد: اغتشاشات و حوداث اخیر کشور  ناشی از بی تدبیری بود که بایستی دولتمردان مساله طرح سهمیه بندی بنزین را به گونه ای دیگر مدیریت می کردند که مردم آرام در جریان قرار بگیرند و مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه بادرود گفت: دولت در موضوع افزایش قیمت بنزین و نحوه و شیوه اعلام  و روش اجرا آن هم در شب عید ولادت پیامبر (ص) عیدی خوبی به مردم ندادند.

قاسمی با بیان اینکه ملت ایران دشمنان داخلی و خارجی فراوانی دارد؛ افزود: سلطنت طلبان ؛ منافقین ، آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود دنبال سوء استفاده از اعتراضات مردمی برآمدند.

خطیب جمعه بادرود اظهار داشت: اعتراض حق طبیعی مردم بود اما دشمن سوء  استفاده کرد  و عده ای  از اراذل و اوباش و دست پرورده سلطنت طلبان وارد معرکه شدند و خسارات فراوانی را برای کشور و مردم برجای گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد :مردم انقلاب، نظام و دستاوردها را دوست دارند و حاضر نیستند خدشه ای به نظام وارد شود  و با سخنرانی مقام معظم رهبری مردم صف خود را از اغتشاشگران که به دنبال  آنش زدن و آشوب بودند جدا کردند.

قاسمی گفت: آنش زدن مسجد و قرآن و حوزه علمیه و به شهادت رساندن افراد بی گناه  و ایجاد رعب و وحشت کار اشرار است و این افراد مستقیما از آمریکا و رژیم صهیونیستی دستور می گیرند.

امام جمعه بادرود با بیان اینکه با عوامل اغتشاش نباید هیچ مماشاتی صورت بگیرد و بایستی به اشد مجازات برسند گفت: ملت صحنه را خالی نمی کنند و در این چند روز صحنه های باشکوه حضور ملت را در سراسر کشور دیدید که به  میدان آمده و این حرکت مذبوحانه را محکوم کردند.

قاسمی بیان داشت: در مساله افزایش قیمت بنزین که تصمیم سران قوا بود اگر تدابیر مقام معظم رهبری نبود اعتراضات به فتنه دیگر تبدیل می شد و تازه به فرمایشات امام  راحل پی می بریم که اگر توانسته ایم تمام بحران ها را پشت سربگذاریم به برکت هدایت های امام  راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

دولت به وعده‌های خود در جلوگیری از افزایش قیمت‌ کالاها عمل کند

حجت الاسلام حسن اسکندری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت با بیان اینکه راهپیمایی‌ حمایت از بیانات مقام معظم رهبری یعنی قدم برداشتن در راه ولایت فقیه است، اظهار کرد: این راهپیمایی‌ها باعث اصلاح جامعه و موجب خنثی سازی غبار فتنه می‌شود.

امام جمعه بویین میاندشت افزود: این حرکت‌ها قبل از اینکه آثارش در جامعه ظاهر شود در قلب انسان مومن ظاهر می‌شود.

حجت الاسلام اسکندری گفت: وقتی ملتی خالصانه پیرو امام امت باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل این ملت ایستادگی کند این راهپمایی یعنی تجدید عهد و پیمان با امام امت و ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه در عمل نشان دادیم که در عهد و پیمان خود استوار هستیم و نمی‌گذاریم امام امت تنها بماند، گفت: برای فتنه اخیر دشمن سرمایه‌گذاری‌ کرد تا ارکان نظام را مقابل یکدیگر قرار دهد و آشوب ایجاد کند ولیکن به نتیجه نرسید.

امام جمعه بوین میاندشت گفت: وقتی مقام معظم رهبری از تصمیم سران سه قوه حمایت کرد مردم راه را از بیراهه تشخیص دادند و اعتراضات خود را به راهپیمایی در جهت حمایت از ولایت فقیه تغییر دادند.

حجت اسلام اسکندری با تقدیر از مردم و نیروهای انتظامی، گفت: مردم ولایت مدار همیشه در صحنه هستند دولت نیز باید به وعده‌های خود عمل کند و نگذارند بر قیمت کالاها افزوده شود، مسؤولان در کنار مردم در راهپیمایی‌ها باید شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بسیجیان در هفته بسیج با شرکت در راهپیمایی حرکت خود را به نمایش گذاشتند، گفت: اگر نائل شدن به غافله شهدا را سعادت نداشتیم اما از شرکت در یادواره شهدا غافل نشویم چرا که باعث تجلی امت می‌شود.

اعتراض با آشوب متفاوت است

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران اظهارکرد: اعتراض حق مردم است اما کسی که اعتراض دارد دست به تخریب و آشوب نخواهد زد و مشکل برای کشور ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: اعتراض با آشوب نسبت به تصمیم‌گیری‌های کشور متفاوت است و این اغتشاشگران به دنبال اعترض و اعلام ناراحتی نبودند بلکه با حمایت دشمنان برای براندازی نظام تلاش کنند.

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اینکه حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران کشور، تصریح‌کرد: این اقدام برای مدیریت کشور، کاهش اختلافات بین مجلس و دولت و جلوگیری از فرصت‌سازی های دشمنان علیه مدیریت نظام موثر و کارآمد بود.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب نسبت به این تصمیم سازی سکوت می کرد آنگاه مسوولان کشور در رده‌های مختلف همدیگر را تخریب می کردند و این فرصتی بود تا با تفرقه بین مسوولان و حتی مردم کشور مشکلاتی در کشور ایجاد و دشمن از آن سواستفاده کند.

حجت الاسلام رشیدیان حمایت های رهبری در پیشگیری از مشکلات داخلی و خارجی موثر دانست و گفت: تدابیر ایشان در جلوگیری از تفرقه و خاموشی آشوب ها موثر بوده و مردم در مخالفت با آشوب‌گران فرصت را برای اتفاقات بدتر از بین بردند.

وی به روز بسیج و سالروز تاسیس نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: نیروهای نظامی ایران برای تامین امنیت تمام تلاش خود را انجام می دهند و امنیت مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ناشی از این تلاش و رشادت های نهاد نظامی و امنیتی است.

دشمن بدنبال فعالیت در عرصه اقتصادی علیه کشور است

حجت الاسلام سید حسین  محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید متأسفانه هفته گذشته شاهد اتفاقات تلخی در بعضی از شهرهای کشور بودیم که ابتدا به واسطه اعتراض به افزایش قیمت بنزین بود و در ادامه  به واسطه تحریک عوامل دشمن، منجر به تخریب اماکن عمومی از جمله پمپ بنزین ها و بانک ها و دیگر اماکن دولتی شد. در تحلیل اینکه چرا این اتفاقات روی داد باید چند نکته را در نظر داشته باشیم.

وی گفت: نکته اول: متأسفانه اقناع سازی مردم صورت نگرفت. قبل از آن مسئولین وزارت نفت می گفتند؛ که هیچ افزایش قیمت بنزین نداریم، ناگهان مردم با این تصمیم مواجه شدند و باعث بهم ریختگی برنامه زندگی مردم شد. اگر اقناع سازی صورت می گرفت، نخبگان جامعه مطلع می بودند و مردم آمادگی می داشتند، تبعات افزایش قیمت خیلی کمتر بود.

امام جمعه دولت آباد اظهار کرد: نکته دوم این است که کسانی که در این اعتراضات شرکت کردند، چند دسته بودند. یک دسته کسانی بودند که دچار مشکل اقتصادی می شدند و مدیریت اقتصادی خانواده آنها به هم می خورد. دسته دیگر کسانی بودند که گوش به رسانه های بیگانه می دهند و تمامی اطلاعات و اخبار سیاسی خود را از رسانه های بیگانه می گیرند، این دسته هم بواسطه تحریک رسانه ها دست به اعتراض زدند. متأسفانه تعداد این دسته هم کم نیستند و در این زمینه، هم خود مردم مقصرند، چون گوش و ذهن خود را به بیگانه سپرده اند و هم مسئولین، چرا که شورای عالی فضای مجازی تأکید زیادی بر بومی کردن پیام رسانها و اینترنت کرد ولی مسئولین مربوطه نه تنها اقدامی نکردند، بلکه افتخار هم کردند که ما اهل فیلتر کردن پیام رسانهای خارجی نیستیم. این افراد را باید به دست قانون و قوه قضائیه سپرد که چرا به هشدارهای امنیتی توجه نکردند و با تصمیمات غلط خود باعث این همه خسارت شدند.

وی افزود: دسته سوم کسانی هستند که عامل بیگانه و مزدور آنها بودند. در واقع آنها آموزش دیده بودند که با کوچکترین بهانه ای دست به تخریب بزنند و نابود کنند. این دسته جزء مردم نیستند که خوشبختانه بعضی از اینها شناسایی شده اند و در حال دستگیری هستند. این افراد باید مجازات شوند و اینها کسانی هستند که از یکی دو سال قبل تحت آموزشهای خرابکاری کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل و عربستان قرار گرفته بودند و در داخل شهرها بیشترین تخریب بدست آنها بوده است که این افراد هم به سزای عمل خود خواهند رسید.

حجت الاسلام محمود آبادی تصریح کرد: در مجموع همه بدانیم که دشمن در عرصه نظامی شکست خورده است، در عرصه سیاسی نتوانسته است برنامه های خود را عملی کند و در عرصه اقتصادی هم انشاء الله شکست خواهد خورد. دشمن در بحث نفوذ هم نتوانست نفوذی داشته باشد به همین دلیل بر روی ذهن افراد جامعه سرمایه گذاری می کند که بتواند از این طریق به مملکت ضربه بزند که همه باید هوشیار باشیم.

وی در ادامه گفت: در هفته بسیج قرار داریم که فرا رسیدن این هفته را به بسیجیان عزیز تبریک عرض می نمایم. از برکات بسیج این است که هر وقت خطری نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید کرده است سینه سپر کرده است و نمونه آن در همین ناآرامیها. که واقعاً اگر نبودند و به کمک نیروهای انتظامی نمی شتافتند یقیناً مشکلات و خرابکاری ها زیادتر بود.

کد خبر 397704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.