منطقه و امنیت آن در اولویت جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: منطقه برای ما، به خاطر حضور خودمان در آن و همچنین اهمیت داشتن پیشرفت، ثبات و امنیت در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران، همیشه از اولویت بالایی برخوردار بوده است.

به گزارش ایمنا، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب که در سیاست خارجی ایران به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین در توسعه همکاری‌ها کمتر توجه شده است، اظهار داشت: این برداشت را قبول ندارم و سیاست خارجی ما در دو دولت اخیر فعال و متوازن بوده و سعی کرده‌ایم از لحاظ جغرافیایی این توازن را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر به تعداد سفرهای ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به مناطق متعدد جهان یا سفر مقام‌های مختلف به ایران نگاهی بیندازید، شاهد این توازن خواهید بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: گاها برخی مسائل و موضوعات اولویت پیدا می‌کنند و این نباید به این موضوع تعبیر شود که عدم توجه به سایر مناطق است.

موسوی افزود: موضوعاتی مانند تنش‌های منطقه، برجام و مسائلی اینچنینی در اولویت تحرکات جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد؛ اما نگاه دولت و وزارت امور خارجه به طور کلی نگاهی متوازن به تمامی مناطق و بخش‌های جغرافیایی است، ضمن اینکه اولویت‌های منطقه‌ای را نیز ما از نظر دور نمی‌داریم.

وی بیان کرد: منطقه برای ما، به خاطر حضور خودمان در آن و همچنین اهمیت داشتن پیشرفت، ثبات و امنیت در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران، همیشه از اولویت بالایی برخوردار بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دارای ۱۵ کشور همسایه است و نگاه ما نیز به کشورهای همسایه نگاهی استراتژیک و واحد است و ما اولویت خود نسبت به کشورهای منطقه را اعلام کرده‌ایم.

موسوی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مجموع سیاست خارجی کشور متوازن است و از شرق تا غرب و همچنین شمال تا جنوب عالم را در برمی‌گیرد.

کد خبر 397696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.