تاریخچه سونی/جدیدترین محصولات ایفا ۲۰۱۹

شرکت سونی که به عنوان یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهان شناخته شده است، تولیدکننده محصولات الکترونیک، وسایل صوتی تصویری و بازی‌های ویدیویی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سونی یک شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر میناتو در توکیو قرار دارد؛ این کمپانی دارای تعداد زیادی شرکت زیرمجموعه است که معروف‌ترین آن‌ها شامل سونی پیکچرز، سونی میوزیک، سرگرمی‌های سونی، ارتباطات همراه سونی و فایننشیال هولدینگز می‌شود. کاربران دنیای امروز برند سونی را با تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند آن می‌شناسند. در ادامه شما را با تاریخچه این شرکت و داستان موفقیت‌های آن آشنا می‌کنیم:

تاریخچه تاسیس شرکت سونی

ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا در سال ۱۹۴۶ شرکت سونی را در توکیو ثبت کردند. آکیو موریتا یک فیزیکدان بود که در سال ۱۹۴۴ از دانشگاه اوساکا فارغ‌التحصیل و در زمان جنگ جهانی دوم حین خدمت به کشور با ماسارو ایبوکا آشنا شد و آن‌ها با همکاری یکدیگر شرکت سونی را تاسیس کردند. این شرکت با هشت کارمند و با سرمایه اولیه ۵۳۰ دلار در یک مغازه اجاره‌ای شروع به فعالیت کرد. نام این شرکت در ابتدا "توکیو تسوشین کوگیو" بود، اما در سال ۱۹۵۸ به "سونی" تغییر نام پیدا کرد؛ واژه سونی از کلمه لاتین sonus به معنای "صدا" گرفته شده است.

محصولات اولیه شرکت سونی

 شرکت سونی در  ابتدای فعالیت خود با شکست‌ مواجه شد؛ اولین محصول این شرکت یک پلوپز برقی بود که مورد استقبال مردم قرار نگرفت. کمپانی سونی در سال ۱۹۵۰ اولین دستگاه ضبط صوت ژاپنی خود را معرفی و وارد بازار کردو البته این محصول نیز فروش چندانی نداشت و انتظارات کاربران را برآورده نکرد، اما موسسان سونی امید خود را از دست ندادند و با اختصاص‌دادن مبلغ بیشتر بر تولید محصولاتی تمرکز کردند که برای افراد مفید واقع شود.

نوآوری‌های شرکت سونی

شرکت سونی در سال ۱۹۵۶اولین رادیوی ترانزیستوری خود را با نام TR-۵۵ به ثبت رساند و در سال ۱۹۵۷ این رادیو را در ابعاد کوچک با نام رادیوی جیبی معرفی کرد. پس از آن موسسان سونیمتوجه شدند که محصول آن‌ها محبوبیت خود را در میان مردم از دست داده و تولید تلویزیون می‌تواند تحول بزرگی به وجود بیاورد؛  بنابراین اولین تلویزیون قابل حمل دنیا را با نام TV۸-۳۰۱ تولید کردند. این شرکت در سال ۱۹۸۶ اولین تلویزیون رنگی Trinitron با نام KV-۱۳۱۰  را تولید کرد که در زمان خود ابداع بسیار شگفت انگیزی محسوب می‌شد. شرکت سونی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی عملکردی بی‌نظیر داشت و در این مدت توانست محصولات متنوع و پرکاربردی مانند دوربین فیلم‌برداری، رایانه شخصی، رایانه گرافیکی و مترجم الکترونیک را وارد بازار کند. این شرکت در سال ۲۰۰۵ نیز موفق شد دوربین‌های دیجیتال دی اس ال ای الفا ۱۰۰ را تولید و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ آن‌ها را وارد بازار کند.

دوران رکود شرکت سونی

شرکت سونی در دهه ۹۰ بر خلاف دو دهه گذشته با شکست رو به رو شد و نتوانست مثل سابق بدرخشد؛ در زمان افت تولید سونی، شرکت‌های کره‌ای تولیدات خود را توسعه دادند تا جایگاه سونی را در بازار تصاحب کنند. همزمان با این رویدادها، تولید تلفن همراه نیز رواج پیدا کرد و شرکت سونی دیرتر از سایر رقیب‌های خود شروع به تولید تلفن همراه کرد، بنابراین نتوانست مانع قدرت و ظهور رقبای خود شود.

وضعیت کنونی سونی

شرکت سونی با استفاده از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها تمام بحران‌ها و شکست‌های چندین سال گذشته خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و به عنوان یکی از پنج شرکت موفق در زمینه تولید تلویزیون شناخته شد.  این شرکت از نظر درآمد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ژاپنی شناخته می‌شود. سونی در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ با تولید پلی‌استیشن‌های خود بیشترین سود را به دست آورد. شعار فعلی شرکت سونی "Be Moved" است؛ این شرکت قصد دارد با هر محصولی که ارائه می‌دهد، مشتری‌های خود را هیجان‌زده کند. از جدیدترین محصولات سونی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ می‌توان به ایرباد سونی WI-1000XM2 با قابلیت حذف نویز، بلندگوی ممتاز سونی SA-Z1 برای عاشقان واقعی صدا و نرم‌افزار 360 Reality Audio اشاره کرد که تجربه‌ی کاملا جدیدی از موسیقی را برای کاربران فراهم می‌کند.

داستان دیگر شرکت‌های موفق تکنولوژی جهان را اینجا بخوانید

کد خبر 397690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.