واکنش رونالدو به شکستن رکورد علی دایی/ حضور بزرگ ترین دونده‌ی جهان در ایران

از واکنش رونالدو به شکستن رکورد علی دایی تا بازگشت لوچو به نیمکت لاروخا و حضور مورینیو روی نیمکت تاتنهام تا حضور بزرگ ترین دونده جهان در ایران، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* نادر دست نشان پس از برکناری علی نظر محمدی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال سپیدرود رشت انتخاب شد.
دست نشان فصل گذشته هم هدایت سپیدرودی ها را بر عهده داشت اما نتوانست با این تیم نتایج خوبی کسب کند و در پایان لیگ هجدهم سپیدرودی ها به لیگ دسته یک سقوط کردند.

* فیفا رای خود را در خصوص پرونده لوسیانو پریرا مندز بازیکن سابق باشگاه ماشین سازی تبریز را اعلام کرد، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز از ثبت قرارداد بازیکنان جدید (داخلی و بین المللی) از ابتدای شروع اولین پنجره نقل و انتقالات نیم فصل ۹۹-۹۸ (زمستانی) به مدت ۳ پنجره نقل و انتقالات متوالی محروم است.

* قهرمان پرتاب دیسک آسیا قصد دارد یوسین بولت را به ایران دعوت کند. مسئولان دو و میدانی قول داده اند با کمک احسان حدادی و بعد از لیگ الماس قطر که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ۱۰ ورزشکار تاپ حاضر در این لیگ را به این ورزشگاه بیاورند و مسابقه جایزه بزرگی را برگزار کنند حدادی هم قول داده که صحبت‌های اولیه را با مدیر برنامه‌های یوسین بولت(قهرمان دوی ۱۰۰ متر جهان) انجام دهد تا او هم به ایران بیاید.

* رقابت‌های وزنه برداری نعیم سلیمان اغلو  یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شد و تیم ملی وزنه برداری ایران با ۵ ورزشکار در بخش آقایان و بانوان در این بازی‌ها شرکت کرد و در پایان این کاروان ۵ نفره وزنه برداری ایران با یک مدال نقره و برنز به کار خود در تورنمنت نعیم سلیمان اغلو پایان داد.

* کریستیانو رونالدو بازیکنتیم ملی فوتبال پرتغال در مسابقات مقدماتی یورو مقابل لوکزامبورگ گلزنی کرد. این بازیکن با این گل به آمار ۹۹  گل رسید و فاصله خودبا علی دایی مهاجم افسانه‌ای تیم ملی ایران را به ۱۰ گل رساند. رونالدو درباره این موضوع گفت: هر کاری می‌کنم تا رکوردها را به نام خود در بیاورم. رکورد آقای گلی را به چنگ می‌آورم و صددرصد دور از دسترس نخواهد بود.

* آخرین رده بندی تنیس بازان جهاناعلام شد. رافائل نادال تنیسور ۳۳ ساله اسپانیایی توانست با مجموع ۹۹۸۵ امتیاز در صدر این رده بندی قرار گیرد. همچنین رقیب دیرینه این تنیس باز نیز با ۹۱۴۵ امتیاز در رده دوم این رده بندی قرار گرفت. راجر فدرر سوئیسی با ۶۵۹۰ امتیاز سوم شد و دومنیک از استرالیا و مددوف به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

* فدراسیون جهانی کاراته (wkf) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کاراته ایران، از جواد سلیمی رئیس کمیته داوران ایران و عضو شورای داوری جهان و آسیا برای قضاوت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت کرد.

* "ایر بی ان بی" حامی مالی با کمیته بین المللی المپیک قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به ثبت رساند. این تفاهم نامه قرار است از المپیک ۲۰۲۰ توکیو آغاز شود و شامل تمام بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی ۲۰۲۲ پکن، ۲۰۲۴ پاریس، ۲۰۲۶ میلان – کورتینا و ۲۰۲۸ لس‌آنجلس می‌شود. قرار است تا این کمپانی با نام Airbnb که کارش اجاره منازل خصوصی است کمیته ملی المپیک را در مسیر برگزاری این دیدارهای و رقابت‌ها یاری دهد.

*  تیم فوتبال  زویگن کانازاوا که در لیگ دسته دوم فوتبال ژاپن بازی می‌کند، برای افزایش یافتن تعداد هواداران خود از یک راه جالب استفاده کرد.

این تیم ژاپنی در بازی خارج از خانه خود در این هفته در کنار هوادارانش، از تعدادی عروسکِ آدم نما استفاده کرد. این کار تیم کانازاوا در بازی‌های خانگی باعث می‌شود که تعداد هواداران این تیم  از نظر ظاهری بیشتر به نظر بیاید.

* جام جهانی زیر ۱۷ سال در سال ۲۰۱۹ به میزبانی برزیل  برگزار شد. تیم میزبان در بازی فینال این دوره از مسابقات به مصاف مکزیک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست دهد و جام قهرمانی این بازی‌ها را در خانه نگه دارد. جام قهرمانی این دوره از بازی‌ها را رونالدو برزیلی وکافو، ۲ بازیکنی که به همراه تیم ملی بزرگسالان برزیل قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ شده بودند، به بازیکنان سلسائوتقدیم کردند.

*  پس پیروزی پنج بر صفر تیم ملی فوتبال اسپانیا برابر رومانی، مورنو سرمربی سرخ‌ها استعفا کرد. فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از این موضوع لوئیز انریکه را به عنوان سرمربی بعدی اسپانیا انتخاب کرد. انریکه سابقه هدایت تیم ملی فوتبال اسپانیا را دارد، اما به دلیل بیماری و سپس فوت دختر کوچکش مجبور به جدایی از این تیم شد.

* ایوان راکیتیچ بازیکن تیم فوتبال بارسلوناپس از اختلاف هایی که با ارنستو والورده، سرمربی تیمش داشته به دنبال آن است تا آبی اناری های کاتالانی را ترک کرده و در جست و جوی تیمی جدید برای خود باشد. گفتنی است این بازیکن مذاکراتی را با تیم فوتبال یوونتوس نیز داشته و احتمال آن وجود دارد در فصل آینده فوتبال اروپا راهی این تیم شود.

* با تصمیم مدیران باشگاه تاتنهام مائوریسیو پوچتینو از هدایت تیم فوتبال تاتنهام انگلیس اخراج شد. در همین حال با اعلام سایت رسمی این باشگاه ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی جدید تاتنهام درلیگ برتر انگلیس انتخاب شد. قرارداد آقای خاص (لقب مورینیو) با تاتنهامی ها تا سال ۲۰۲۳ است.

* ثریا آقایی ملی پوش بدمینتون کشورمان در مسابقات بین المللی بدمینتون هند که از ۲۸ آبان در شهر ”بمبئی» آغاز شده، حضور یافته است. آقایی در حالی در مسابقات بین المللی هند حضور یافته که نایب رئیس فدراسیون بدمینتون او را در این اعزام همراهی کرده و با این حال مسئولان این فدراسیون هیچ اطلاعی از وضعیت ثریا آقایی در این مسابقات ندارند.

* در تازه‌ترین اعلام فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) محمد جعفر کامبوزیا، رئیس سابق فدراسیون شطرنج که مدت طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲ و ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ سکان دار شطرنج ایران بود، به عنوان نایب رئیس افتخاری فدراسیون جهانی معرفی شد.

* تیم پرتغالی ویتوریا گیمارش این روزها در جهت تقویت خط دروازه خود قصد دارد تا با علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش تیم پرسپولیس تهران، به توافق برسد. ویتوریا باید برای راضی کردن تیم پرسپولیس تهران و گرفتن رضایتنامه این دروازه بان حدود ۶ میلیون یورو بپردازد و به نظر می‌رسد حضور بیرانوند در جمع این تیم دور از دسترس نخواهد بود.

کد خبر 397673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.