قراردادهای بیمه کارگری کاملا شفاف است

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: قراردادهای بیمه تابع شرایطی بوده و زمان ورود آن به سیستم تامین اجتماعی، شفاف است؛ پیمانکار تکالیف قانونی خود را انجام می‌دهد و ضرایب نیز به‌طور کاملا مشخص محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول آقاهادی امروز (پنج‌شنبه) با حضور در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر که بیش از ۶۵ درصد استان را تشکیل می‌دهند تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند که شامل ۶۰۰ هزار نفر در بخش اجرایی، ۳۵۰ هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی، ۲۶ هزار بیمه بگیر بیکاری و سایر حوزه‌ها می‌شود.

وی افزود: در برنامه عملی یک ساله استان، به غیر از حوزه درمان اصفهان و کاشان، بیش شش هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم با این حال تاخیر در ارائه خدمات اتفاق نیفتاده است

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات دامنگیر صنعت استان، تامین اجتماعی را نیز بی نصیب نگذاشته است، ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد از بودجه از طریق پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان تامین می‌شود اما شرکتی مانند پلی اکریل اصفهان با یک هزار نفر پرسنل، بالغ بر صد میلیارد تومان بدهی دارد و ما همچنان مکلف به ارائه خدمات به شاغلین آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث بازرسی سخت‌گیری چندانی نداریم، اضافه کرد: افرادی که نسبت به قطع سابقه بیمه خود شکایت دارند، باید بدانند طبق قانون بیمه شده اگر تا ۹۰ روز حق بیمه خود را پرداخت نکند، سابقه بیمه او قطع خواهد شد و هیچگونه تعهد جدیدی درخصوص بیمه شدگان مورد قبول دولت نیست.

ملاهادی خاطرنشان کرد: قراردادهای بیمه تابع شرایطی بوده و زمان ورود آن به سیستم تامین اجتماعی، شفاف است؛ پیمانکار تکالیف قانونی خود را انجام می‌دهد و ضرایب نیز به‌طور کاملا مشخص محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در محیط کار حادثه‌ای رخ بدهد، باید روند رسیدگی به آن طی شود، تصریح کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تحلیل و تفسیر حادثه در محل حاضر شده و با توجه به شرایط کار و نحوه ارتباط بین کارگر و کارفرما تعیین تقصیر می‌کنند تا اگر کارفرما مقصر بود براساس میزان تقصیر،  طلب خسارت می‌شود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته ۷۰ نفر از کارمندان سازمان بازنشسته شده‌اند و کسی جایگزین این افراد نشد با این وجود برخی از شعب به دلیل این محدودیت‌ها سعی شده حداقل دو روز در هفته یک نفر در یکی از شهرها حضور پیدا کرده و امور را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه خدمات به سمت غیرحضوری شدن پیش می‌رود و افراد در شهرهایی که دفتر بیمه وجود ندارد برای بسیاری از خدمات مانند پرداخت مستمری، مقرری بیکاری و دریافت و پرداخت حق بیمه نیاز به حضور ندارند و تنها برای دریافت دفترچه بیمه حضور فرد نیاز است.

کد خبر 397658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.