تنها راه شکایت به قطع شدن یارانه‌ها پیشخوان دولت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: افرادی که یارانه آن‌ها قطع شده برای رسیدگی به شکایاتشان می‌توانند به‌طور رایگان به پیشخوان دولت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن نیرومند امروز (پنج‌شنبه) با حضور در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: تاسیس نمایندگی یا دفتر برای خدمت‌رسانی به مردم است اما  به‌جز دو نمایندگی مصوبی که در استان داریم تشکیلات ما تنها امکان تاسیس این دفاتر را در مرکز شهرستان‌ها دارد و ایجاد هرگونه نمایندگی دیگر از لحاظ قانونی مقدور نیست.

وی افزود: ممکن است فردی برای حضور و غیاب بیمه بیکاری مجبور به رفت و آمدهای طولانی به دفاتر بیمه باشد برای حل این مشکل می‌توانیم به عنوان معتمد این وظیفه را به دفاتر شوراهای شهر منتقل کنیم تا این افراد نیاز به طی مسافت زیاد نداشته و در شهر خود حاضری بزنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به کمبود امکانات رفاهی در شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: در کل استان تنها در چهارباغ اصفهان و بادرود مجموعه استخر داریم اما همان بادرود به دلیل عدم استقبال مردم مجموعه کاملا تعطیل شده است بنابراین اگر قرار باشد امکاناتی پیش‌بینی شود، باید امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

وی اولویت اشتغال در استان را برای نیروهای بومی دانست و ادامه داد: کارخانه ذوب‌آهن در منطقه لنجان است اما چرا باید بیکاری در آنجا ۱۹ درصد باشد؟ در چنین مواقعی بومی گزینی باید در اولویت قرار گیرد تا فقط آلودگی کارخانه برای مردم نباشد.

نیرومند تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سال به ۳۷ هزار شکایت در ۴۰ هیات بدوی و ۲۰ هیات حل اختلاف رسیدگی می‌کند و عمده این شکایات به دلیل کافی نبودن اطلاعات مراجعان از حقوق خویش است.

وی ادامه داد: این افراد ناچارا یا باید به وکلا رجوع کنند یا طبق قانون یک نفر را به عنوان نماینده برای حضور در دادگاه‌ها معرفی کنند و همین امر باعث شده تا افراد زیادی به شکل دلالی در راهروی دادگاه‌ها از شاکیان سواستفاده کنند؛ ما واحد مشاوره داریم و مدام اطلاع‌رسانی می‌کنیم که به این افراد مراحعه نشود اما باز هم این سواستفاده‌ها ادامه دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه شکایت‌هایی که درخصوص پرداخت عیدی‌ها می‌شود در ابتدای هرسال بسیار زیاد است اما به‌راحتی با آگاهی از حقوق کارگری، قابل حل خواهد بود، گفت: از شوراهای شهر می‌خواهیم مکان‌هایی را برای حضور کارگر و کارآفرینان و آموزش و آگاهسازی آنان درخصوص حقوق خود تعیین کنند تا مشکلاتی از این دست به وجود نیاید. 

وی اظهار کرد: مجلس مصوب کرد که تا پایان سال باید یارانه سه دهک بالایی قطع شود اما برای شناسایی این افراد زیرساخت‌ها محدود است بنابراین دولت ۱۳ سامانه‌ها را برای رصد افراد یارانه بگیر با یکدیگر مرتبط کرد تا از این طریق شهریورماه، ماهانه یارانه ۲۰۰ هزار خانوار قطع شود.

نیرومند خاطرنشان کرد: مردم برای رسیدگی به شکایات خود در این باره می‌توانند به پیشخوان دولت مراجعه کنند و این مراکز برای رسیدگی به هرکدام از شکایات ۴۰ هزار تومان از دولت می‌گیرند تا خدمات را به‌طور رایگان برای مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: افرادی که طرح حمایت معیشتی برای آنان واریز نشده نیز اگر تا سوم آذرماه این مبلغ واریز نشد می‌توانند کد ملی خود را به شماره *۶۳۶۹# ارسال کنند، تا شکایت آنان مورد رسیدگی قرار گیرد. 

کد خبر 397657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.